به جای مسئولیت اجتماعی تصدی‌گری شرکت‌های نفتی را افزایش دادیم

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: در ارتباط با مسئولیت‌های اجتماعی باید بر مبنای قانون پیش برویم، که هم در برنامه ششم توسعه آمده و هم در اساسنامه شرکت ملی گاز.

به گزارش خبرنگار نفت و گاز «انرژی امروز»، حمیدرضا عراقی امروز در سومین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت توضیح داد: بعد از انقلاب، همه سیستم‌های تعریف‌شده به هم ریخت و ما سیستم جدیدی تعریف نکردیم.

وی درخصوص نقش دستگاه‌های حاکمیتی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی گفت: اقدامات در صنعت نفت تاکنون موجب افزایش تصدی‌گری شرکت‌های نفتی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی شده است. ما در کشور بجای اینکه توانمندسازی را ترویج کنیم؛ فرهنگ خدمتگزاری را جا انداختیم. این امر موجب رشد تصدی‌گری و در نتیجه عدم ایفای نقش دستگاه‌های حاکمیتی در مناطق شد. در نتیجه دستگاه‌های حاکمیتی را با عملکرد خود ضعیف کردیم.

عراقی افزود: نکته دوم اینکه کمک‌های موردی به صورت پراکنده و خودجوش به صورت سنتی و بر اساس توقعات منطقی و غیرمنطقی مناطق و جوامع محلی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: فقدان الگوی مناسب و روشی توام با استاندارد موجب شده اقدامات انجام‌پذیرفته منجر به افزایش انتظارات غیرمنطقی و عدم توسعه پایدار در این مناطق شود.

معاون وزیر نفت در ادامه رعایت دستورالعمل‌ها و استانداردهای ایزو ۲۶۰۰۰، ارایه گزارش‌های پایداری اقدامات شرکت‌ها در چارچوب معیارهای گزارش‌دهی GRI، بهینه‌کاوی از تجربیات شرکت‌های بزرگ جهانی و فعال کردن کانون‌های تصمیم‌گیری به صورت فراگیر در صنعت نفت در زمینه مطالعه طرح‌های Csr را از الزامات تحقق مسئولیت اجتماعی صنعت نفت دانست.

وی در خصوص مسولیت‌های اجتماعی در برندسازی شرکت‌ها گقت: توسعه کاهش آلودگی‌های محیطی (فلرها)، کمک به رونق بازار اشتغال از طریق آموزش فارغ‌التحصیلان و برون‌سپاری فرآیندهای کسب و.کار شرکت در راستای توانمندسازی پیمانکاران باید مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن