سرعت گازرسانی در خراسان رضوی، از میانگین کشوری بیشتر است

سیدحمیدفانی در نشست کمیته راهبردی بازرسان فنی شرکت ملی گاز ایران در مشهد، گفت: خراسان رضوی هم اکنون دارای بیش از 2میلیون مشترک است و بعد از تهران، رتبه دوم مشترکان گاز کشور را به خود اختصاص داده است.

او با اشاره به اینکه نزدیک 100درصد جمعیت شهری و 88درصد جمعیت روستایی خراسان رضوی از نعمت گاز بهره مند هستند، تصریح کرد: هم اکنون 2009 روستا گازدار است و با اتمام طرح‌های در حال اجرا تا پایان سال 98، در این بخش، به ضریب 97 و نیم درصد خواهیم رسید.

به گفته فانی، خراسان رضوی در بحث ضریب نفوذ گاز شهری و روستایی از میانگین ضریب نفوذ کشوری بالاتر قرار دارد، زیرا این استان توانسته در سال 95 هر دو روز یک روستا و در سال 96 نیز هر 12 ساعت یک روستا را گازدار و در 12 ساعت دیگر عملیات اجرایی گازرسانی به یک روستا را آغاز کند. 

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: در حوزه تعالی سازمانی چشم اندازی را برای شرکت گاز خراسان رضوی تعریف کرده ایم تا در افق 1403 قطب گازرسانی کشور با ارائه خدمات گسترده، پایدار، ایمن و بهره ور باشیم. منظور از قطب گازرسانی، اولا توزیع خدمات گسترده در استان و در ادامه، ارائه خدمات فنی، مهندسی و اجرایی به دیگر استان‌ها در سایه توانمندی شرکت گاز خراسان رضوی است.

او با بیان اینکه اولین قدم نیز با قبول گازرسانی به شهر زاهدان به طول 520 کیلومتر برداشته شده، خاطرنشان کرد:  17 فروردین ماه امسال نیز عملیات اجرایی آن آغاز و انشاالله در مدت زمان یکسال شاهد بهره برداری از این طرح خواهیم بود. البته خراسان رضوی سابقه قبلی در اجرای طرح های گازرسانی در کرمان، سیرجان و رفسنجان و همچنین طراحی شبکه اردیبل را دارا است و با توجه به اتمام طرح‌های اجرایی تا پایان امسال، حتما خدمات فنی- مهندسی را به دیگر استان‌ها نیز ارائه خواهیم کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن