توسعه آموزش نیروی انسانی رمز پویایی سازمان ها

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در جلسه هیات رئیسه که در روز شنبه مورخ 31 01 98 در سالن جلسات این شرکت برگزار گردید اظهارداشت : توسعه آموزش نیروی انسانی  به دلیل ایجاد ارزش افزوده در تولید کالا و خدمات موجب پویایی سازمان ها می گردد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، احمد فعله گری مدیر عامل در مورد اهمیت آموزش نیروی انسانی بیان داشت : امروزه نیروی انسانی مهم‌ترین عامل تولید  است، در گذشته اعتقاد بر این بود که سرمایه و منابع مادی روند توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور را تعیین می‌کند اما در جهان کنونی منابع انسانی کارآمد در این امر تاثیر اصلی را دارد.

وی افزود : منابع انسانی کارآمد باعث افزایش سرمایه، بهره‌برداری از منابع مختلف جامعه و ساخت و تولید روزافزون می‌گردد؛ به عبارت دیگر منابع انسانی کارآمد پیشبرد جامعه در راستای توسعه ملی را تضمین می‌کند. کشوری که نتواند مهارتها و دانش مردمش را توسعه دهد و از آن در اقتصاد ملی به نحو موثری بهره‌برداری کند، قادر نیست هیچ چیز دیگری را توسعه بخشد.

فعله گری آموزش کارکنان را منجر به حفظ تداوم و بقای سازمان دانست و گفت :  در سالیان اخیر علوم و تکنولوژی نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. این تحول و دگرگونی به حدی است که عصر حاضر را عصر نیم‌عمر اطلاعات نامیده‌اند؛ یعنی دورانی که در هر پنج سال، نیمی از اطلاعات بشری منسوخ گردیده و اطلاعات و دانش جدید جایگزین آن می‌گردد. این امر گویای این است که همه افراد یک سازمان موظف به ارتقای سطح دانش خود هستند و از طرفی مدیران سازمان هم موظف به حرکت دادن اعضای سازمان به سمت دانش روز می‌باشند، به همین دلیل در سالهای اخیر آموزش ضمن خدمت کارکنان در سازمانهای مختلف از جایگاه خاصی برخوردار گردیده است.

وی هدف از برگزاری  دوره های  آموزشی را آشنایی با مسیر پیشرفت شغلی دانست و اضافه کرد توجه به تغییرات پرشتاب در جهان معاصر و رقابت شدید سازمان ها برای دستیابی به منابع ثروت، توجه جدی به منابع انسانی ضرورتی اجتناب ناپذیر است. دراین راستا توجه به رویکردهای نوین در امر آموزش نیروی انسانی بسیار جدی است. زیرا سرمایه گذاری در امر آموزش، افزایش بهره وری نیروی انسانی را بدنبال دارد وکارکنان در مسیر شغلی خود به انواع آموزش ها نیازمند هستند تا توانمندی های خود را توسعه داده و بهره وری سازمانی را ارتقا بخشند.

مهندس فعله گری در مورد سرانه آموزشی کارکنان اظهارداشت : در سال 96 سرانه آموزشی پیش بینی شده برای پرسنل رسمی 72 ساعت بود ولی خوشبختانه با توجه به علاقمندی پرسنل و برنامه ریزی دقیق تر این رقم به 93 ساعت افزایش یافت .

وی تصریح کرد :  در قسمت برگزاری دوره آموزشی برای پرسنل قرارداد مستقیم 69 ساعت تحقق یافت که نسبت به برنامه آموزشی سال 96 جلوتر و 34 ساعت افزایش را نمایانگر است .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان آموزش را برای نیروی های شاغل در تمام رده ها واجب شمرد و گفت : برای آموزش پرسنل پیمانکاری اقدامات موثری صورت گرفته و در سال 96 با همکاری سازمان فنی و حرفه ای برای کلیه گازبان ها در سطح استان دوره آموزشی و بلافاصله آزمون سیستمی برگزار گردید .

وی سرانه  آموزشی انجام شده برای پرسنل پیمانکاری را 27 ساعت اعلام کرد که از برنامه پیش بینی شده 11 ساعت جلوتر بود.

در ادامه این جلسه مهندس سید اسعد احمدی رئیس آموزش شرکت گاز استان کردستان اهداف و برنامه های سال 98 را برای  اعضای حاضر در جلسه تشریح کرد.

در پایان جلسه نیز اعضا نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه پیشبرد اهداف آموزشی بیان داشتند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن