۳۴ میلیارد دلار از صادرات نفتی و غیرنفتی به خزانه برنگشته است!

به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در سال ۱۳۹۷، بیش از ۳۴ میلیارد دلار صادرات نفتی و غیر نفتی ایران به خزانه برنگشته و این در حالی است که  اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی باعث شده که ثروت ۸۲ میلیون جمعیت ایران در اختیار عده‌ای محدودی قرار بگیرد.

ابوالفضل حسن بیکی در نشست علنی دوشنبه، 2 اردیبهشت مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: همه می‌دانیم امروز اجرای اصل 44 قانون اساسی با معضلات و مشکلاتی مواجه است، زیرا باعث شده که ثروت 82 میلیون جمعیت ایران در اختیار عده‌ای محدودی قرار بگیرد.

او با اشاره به اینکه آمارهای موجود، گویای حقیقت است، افزود:  سال 96 بالغ بر 32 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و نفتی تحت عنوان بخش خصوصی از این کشور خارج شد و به خزانه برنگشت، همچنین در سال 1397 نیز شاهد بودیم بالغ بر 34 میلیارد دلار به خزانه برنگشته است، اگراین اعتبارات به خزانه برمی‌گشت، چه‌کسی می‌توانست بگوید که دلار بیش از هزار تومان می‌شود، امروز باز موزیانه حرکت کردن و در هر زمینه‌‍ای هر اقدامی که می‌خواهند انجام می‌دهند.

نیرو‌های مسلح از افزایش حقوق سال 1398 برخوردار نشدند

او همچنین در تذکری خطاب به رئیس جمهور گفت: فرهنگیان مستضعف‌ترین مردم این جامعه هستند و فرهنگیان انسان ساز هستند اما معوقات و مشکلاتی دارند. همه باید کمک کنیم مشکل فرهنگیان و استخدام فرهنگیان رفع کنیم، با کمال تاسف علی‌رغم مصوبه مجلس نیرو‌های مسلح از افزایش حقوق سال 1398 برخوردار نشدند، چرا بعضی ها لجبازی می‌کنند و درمقابل مصوبات مجلس و قانون می‌ایستند و اقدامی انجام نمی‌دهند. اگر بگوییم امروز وضع مالی ما درست نیست قطعا اشتباه می‌کنیم، امروز بهترین شرایط را در فروش نفت داریم، امروز بهترین درآمدها را از پتروشیمی، بنزین و گاز داریم، دست دولت خالی نیست، اما می‌خواهند لج بازی کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس دهم، با بیان اینکه اگر هر نماینده‌ای به دولت انتقاد کند، در پروژه‌های اجرایی او سنگ اندازی می‌شود، تصریح کرد: به وزیر راه و شهرسازی تذکر می‌دهم، جاده دامغان به گلوگاه که 142 کیلومتر است، 6کیلومتر آسفالت مانده که اجرایی نمی‌شود. این پروژه در اختیار پیمانکاری است که همواره می‌گوید انجام نمی‌شود باید هر چه سریع‌تر اقداماتی صورت بگیرد. 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن