ارتباط مخابراتی تمام مراکز صنعت نفت برقرار است

معاون عملیاتی مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت در سیل اخیر در هفت نقطه از مسیر فیبر نوری قطعی داشتیم که در تمامی موارد بجز مسیر تنگه فنی- بیدرویه علیرغم شرایط بحرانی منطقه و بسته شدن راه های ارتباطی در کمترین زمان ممکن ترمیم شدند.

به گزارش  «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، معاون عملیاتی مخابرات با بیان اینکه در مسیرهای مسیر پل بابا- آسار و تنگ فنی- دره شهر دو بار در اثر سیل و ریزش کوه قطعی فیبر داشتیم که هر دو مورد برطرف شد گفت: تنها در مسیر تنگ فنی به بیدرویه در منطقه پاعلم، فیبر نوری به دلیل وسعت زیاد خرابی ناشی از سیل، از بین رفتن جاده دسترسی و استحکامات بستر رودخانه از دوازدهم فروردین ماه تاکنون قطع است.

حمید صداقتی افزود: به محض فراهم شدن امکان دسترسی به آن منطقه و شروع به کار همکاران تعمیرات خط، همکاران مخابرات هم به موازات مسیر خط لوله، با قراردادن لوله و عبور فیبر نوری پروژه را اجرا می کنند.

وی با اشاره به وجود فیبر نوری در کنار لوله ها گفت: علیرغم مقاوم سازی و بتن ریزی مسیر خط در بستر  رودخانه ها وسعت سیل به حدی بوده که موجب آسیب به لوله ها و قطع فیبر در مسیرهای رازان- پل بابا در منطقه مرکزی و‌ پل بابا- آسار، پل بابا- بدرآباد، تنگه فنی – بیدرویه و مرکز منطقه – شرکت ارتباطات زیرساخت خرم آباد در منطقه لرستان شده است.

وی افزود: در یک مورد هم طوفان موجب افت سیگنال رادیویی بین ایستگاه های رفسنجان کوه وکبوترخان شد که در کمتر از 24 ساعت با حضور همکاران و تنظیم آنتن برطرف گردید.  همچنین در اوج شرایط بحران و قطع خطوط ارتباطی شرکت مخابرات استان لرستان، این مدیریت یک ارتباط E1 از ایستگاه ویسیان و چهار ارتباط E1 از ایستگاه گردنه چول تا مخابرات خرم آباد برقرار و تحویل شرکت مخابرات کرد.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در سال جاری علیرغم شرایط بحران تمامی خطوط تلفنی و دیتای مراکز و تاسیسات انتقال نفت تاکنون برقرار بوده است گفت: با قطع فیبر نوری، تمامی ارتباطات تلفنی و دیتای موجود بر روی فیبر بدون وقفه بر روی مسیرهای پشتیبان رادیویی این مدیریت و یا مسیرهای پشتیبان شرکت ارتباطات زیرساخت برقرار می شود.

به گفته وی در حال حاضر با وجود قطع فیبر نوری مسیر تنگه فنی – بیدرویه خطوط ارتباطی مهم پالایشگاه ها و دیگر شرکتها ‌موقتا از مسیرهای رادیویی برقرار شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن