سمینار تبیین نقش طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت برگزار شد

سمینار تبیین نقش طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت در رونق کسب‌وکار شرکت‌های سرمایه‌گذاری، سازندگان، تامین‌کنندگان و پیمانکاران صنعت نفت در دومین روز از برگزاری بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد.

 به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی نفت ایران، سیدهادی فاطمی، رئیس امور پروژه‌های EPCF EPDF شرکت ملی نفت ایران امروز (پنجشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه) در سمینار تبیین نقش طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت در رونق کسب‌وکار شرکت‌های سرمایه‌گذاری، سازندگان، تامین‌کنندگان و پیمانکاران صنعت نفت گفت: بسته مطالعات جامع مخازن شش‌گانه که بالغ بر ۶ میلیارد دلار است از سوی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود که این بسته جامع و بزرگ طبق یک برنامه زمان‌بندی مشخص و مدون از سوی شرکت‌های مربوطه و پیمانکاران اصلی به سرانجام برسد.

رئیس امور پروژه‌های EPCF EPDF شرکت ملی نفت با بیان اینکه افزون بر ۶ پروژه یادشده، ۱۰ مناقصه دیگر در حال برگزاری است، افزود: امیدواریم ۱۳ مناقصه باقی‌مانده تا پایان امسال تعیین تکلیف شود.

فاطمی اظهار کرد: مجموع پروژه‌ها طبق برنامه زمان‌بندی‌شده، شامل ۲۸۰ حلقه چاه جدید، هزار و ۷۰۰ مورد تعمیر چاه و افزون بر آن ساخت سکوهای دریایی، خطوط لوله واحدهای نمکزدایی و واحدهای فرآورش و تعمیر واحدهای موجود در نظر گرفته شده است‌.

این مقام مسئول تصریح کرد: این حجم عظیم از فعالیت‌ها بی‌شک رونقی را برای سازندگان داخلی فراهم خواهد کرد.

۸ بسته دیگر از طرح نگهداشت و افزایش تولید تا ۱۰ روز آینده نهایی می‌شود

در ادامه صادق فتح‌الهی، مجری طرح‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: هدف اصلی از برگزاری این سمینار ارائه سخنرانی نیست، بلکه روشن شدن همه زوایای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به سازندگان داخلی است و اینکه فرصتی ایجاد شده تا سازندگان بتوانند به ارائه دیدگاه‌های خود بپردازند و مشکلاتی که در طرح‌ها وجود دارد، مطرح شود.

وی در ادامه به تشریح جزئیات طرح افزایش و نگهداشت تولید نفت پرداخت و تصریح کرد: محدوده طرح در پنج استان خوزستان فارس، ایلام، بوشهر و کهگیلویه‌ و بویراحمد است و مبلغ قراردادی که در مناطق نفت‌خیز جنوب پیش‌بینی شده، رقمی بالغ بر ۴‌.۶ میلیارد دلار در دو سال است‌.

مجری طرح‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: ۶ بسته طرح نگهداشت و افزایش تولید مناطق نفت‌خیز جنوب از اسفندماه پارسال آغاز شده و هشت بسته پیشنهادی دیگر حدود ۱۰ روز آینده نهایی خواهد شد و امیدواریم پس از پایان کار این بسته‌ها، فرآیند مناقصه‌های ۱۳ بسته باقیمانده از این طرح تا پایان سال عملیاتی و اجرایی شود.

فتح‌الهی در ادامه به طرح‌های واگذار شده پیرامون ۲۸ مخزن اشاره کرد و گفت: برآورد اولیه ما در ۲۸ مخزن بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان است که امکان دارد این رقم پیشنهادی در طول مناقصه‌ها بیشتر هم شود.

وی افزود: هم‌اکنون میزان قراردادهای طرح‌های واگذارشده شامل منصوری آسماری هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، رامشیر ۲ هزار میلیارد تومان، لالی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان، کبود ۳۰۰ میلیارد تومان، نرگسی ۲۰۰ میلیارد تومان، گچساران خامی ۳۰۰ میلیارد تومان و اهواز ۳،۲ و ۵ حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است‌.

فتح‌الهی از الزام به استفاده از کالای ساخت داخل، لزوم به‌کارگیری پیمانکاران و نیروهای بومی،لزوم استفاده از فهرست تامین‌کنندگان و سازندگان مورد تائید کارفرما و سرانجام اختصاص ۴ درصد از منابع طرح به مسئولیت اجتماعی را از جمله الزام‌های طرح ۲۸ مخزن برشمرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن