کاهش 20 درصدی مصرف برداشت از چاه‌ های آب کشاورزی استان قم

مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان قم از کاهش 20 درصدی مصرف برق و برداشت از چاه‌های آب کشاورزی استان خبر داد.

علیرضا عرب بافرانی با بیان اینکه طی دو ماه اخیر بارندگی‌های خوبی در کشور و در استان قم رخ داده است، گفت: بارندگی دو ماه اخیر و تامین بخشی از نیاز آبی اراضی زراعی و باغی استان در این روزها باعث شده تا چاه‌های کشاورزی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 8 روز کمتر استفاده شوند.

وی یادآور شد: خاموشی این چاه‌ها در این مدت نه تنها موجب کاهش حدود 20 درصدی مصرف برق شده بلکه حدود 20 درصد هم از بهره‌برداری چاه‌ها کاسته شده و به همین میزان در برداشت منابع آب صرفه‌جویی شده است.

مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان قم با بیان اینکه میانگین بارندگی در استان قم از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه 97) تا کنون به میزان 223 میلی‌متر ثبت شده است، افزود: در این بازه زمانی، مقدار بارندگی در سال آبی گذشته و بلندمدت به ترتیب 94.5 و 133 میلی‌متر بوده است.

عرب بافرانی تصریح کرد: به این ترتیب در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 128 میلی‌متر و نسبت به میانگین بلندمدت حدود 90 میلی‌متر افزایش بارندگی داشته‌ایم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن