پارک علم و فناوری امیرکبیر در گرمسار راه اندازی می شود

رئیس پردیس گرمسار دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حاشیه بازدید نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی و مدیران منطقه ویژه اقتصادی گرمسار از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، طی مذاکرات صورت گرفته، مقرر شد زمینی در این منطقه برای راه اندازی پارک علم و فناوری اختصاص یابد.

محمد حسینی ورکیانی ادامه داد: این پارک علم و فناوری با مشارکت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت مدیریت منطقه ویژه اقتصادی گرمسار راه‌اندازی می شود. شرکت‌های دانش ‌بنیان مستقر در این پارک می‌توانند علاوه بر مزایای پارک های علم و فناوری از مزایای منطقه ویژه اقتصادی نیز بهره‌مند باشند.

حسینی ورکیانی اظهار داشت: طرح توجیهی مقدماتی برای راه اندازی پارک علم و فناوری تدوین و ارائه شده که هم اکنون درحال بررسی کارشناسی است.

وی گفت: در همین راستا نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، مدیرعامل، رئیس هیات مدیره و مدیر سرمایه گذاری و مدیر امور مهندسی و رئیس دفتر فنی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید کردند.

حسینی ورکیانی تاکید کرد: باتوجه به نزدیکی شهرستان گرمسار به تهران، شرکت های دانش بنیان مستقر در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز می توانند با حضور در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار فعالیت خود را گسترش داده و فضای لازم برای تولید محصولات خود دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تصفیه آب فعالیت می کنند. در بازدید مسئولان شهرستان گرمسار از برج فناوری دانشگاه، مقرر شد از توانمندی‌های این شرکت ها برای تصفیه آب شور چشمه‌های شهرستان، جداسازی نمک‌های با ارزش موجود در آب برخی چشمه‌ها، بکارگیری نانوفیلتر‌ها در واحدهای صنعتی و تولیدی استان بهره ‌برداری شود.

به گفته حسینی ورکیانی، نمک جدا شده از آب این چشمه ها برای مصارف طبی قابل استفاده است.

رئیس پردیس گرمسار دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در برج فناوری دانشگاه یک شرکت تولید کننده فیلتر وجود دارد که قرار شد محصولات این شرکت نیز به صنایع استان سمنان معرفی شود.

دغدغه شرکت های دانش بنیان فروش محصولات است

همچنین رئیس مرکز رشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: همکاری دانشگاه با منطقه ویژه اقتصادی گرمسار گسترش می یابد تا شاهد رشد بیشتر شرکت های دانش بنیان دانشگاه باشیم.

حمیدرضا زرندی در حاشیه این بازدید گفت: شرکت های متعددی در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشغول فعالیت هستند که دغدغه اصلی این شرکت ها فروش محصولات است.

وی افزود: با توجه به بازدید مسئولان شهر گرمسار و منطقه ویژه اقتصادی گرمسار بستری فراهم می شود تا شرکت های مستقر در برج فناوری دانشگاه بتوانند فرصت سرمایه گذاری را به دست آورند.

رئیس مرکز رشد دانشگاه تاکید کرد: شرکت های مستقر در برج فناوری به دنبال استقرار در پارک های علم و فناوری هستند.

زرندی گفت: با توسعه همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و منطقه ویژه اقتصادی گرمسار زمینه حضور شرکت های دانش بنیان در این منطقه فراهم می شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از شرکت های مستقر در برج فناوری دانشگاه به دنبال سرمایه گذاری در اطراف تهران هستند که توسعه فعالیت های دانشگاه صنعتی امیرکبیر و منطقه ویژه اقتصادی گرمسار این بستر را فراهم می کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن