پیشنهاد تجمیع پتروشیمی‌ها در بازرگانی

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به ارائه پیشنهاد تاسیس اولین هاب تجاری صنعت پتروشیمی ایران، اعلام کرد: شرکت‌های پتروشیمی باید برای جذب فاینانس، بازاریابی و مذاکرات خارجی، صاحب دفاتر ویژه تجاری شوند.

احمد مهدوی با اشاره به پیشنهاد ایجاد هاب تجاری که می تواند تاثیر زیادی در توسعه تجارت صنعت پتروشیمی داشته باشد، گفت: پیشنهاد شده است که همانند هاب‌های تولیدی که در صنعت پتروشیمی کشور ایجاد کرده‌ایم، هاب تجاری در تهران راه اندازی کنیم؛ به این منظور باید مرکز فیزیکی را به آن اختصاص دهیم که دپارتمان‌های مختلفی در ارتباط با تولید، توزیع و فروش محصولات پتروشیمی در دو بخش کلی داخلی و خارجی داشته باشد.

وی افزود: در این مرکز بزرگ تجارت پتروشیمی باید همه شرکت‌های پتروشیمی دفاتری داشته باشند و سالن‌های مختلفی ایجاد شود تا اگر شرکت‌های خارجی برای مذاکره و سرمایه گذاری به ایران آمدند، با مراجعه به این ساختمان بتوانند همه مراحل آشنایی با طرح‌ها، مذاکره با شرکت‌ها و … را پشت سر بگذارند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه این مرکز می‌تواند بخش‌هایی برای تحقیقات، بازاریابی و فروش نیز داشته باشد، یادآور شد: چنین مرکزی می‌تواند مقدمه ای برای اعتبار بخشی و تاثیر گذاری ایران در بازارهای بین‌المللی محصولات پتروشیمی باشد.

مهدوی با بیان اینکه صنعت پتروشمی ایران با توجه به گستردگی و مزیت‌هایی که دارد، باید بتواند روزی یکی از تعیین کنندگان قیمت در جهان باشد، خاطرنشان کرد: کشورهای پیشتاز در صنعت پتروشیمی که دارای منابع غنی هستند به این سمت رفته‌اند، بنابراین پیشنهاد اولیه برای اعضای انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ارسال شده تا در صورت توافق، کارهای اجرایی آن آغاز شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن