89 میلیارد متر مکعب افزایش تولید گاز در آمریکای 2018

در سال 2018، جهان شاهد تحولاتی در زمینه واردات و صادرات گاز طبیعی بوده است. گاز طبیعی و به ویژه LNG جایگاه خود را در تولید برق و حرارت در کشورهای مختلف جهان یافته اند. تولید کنندگان گاز طبیعی هم سعی کرده اند از گردونه رقابت در این عرصه عقب نمانند. در این گزارش روندهای گاز طبیعی در منطقه OECD  بررسی شده است.

به گزارش خبرنگار بین الملل «انرژی امروز» در سال 2018، در کشورهای عضو OECD، تولید گاز طبیعی نسبت به سال 2017 با افزایش 7.4 درصدی همراه بود و به رکورد تولید کل 130 میلیارد متر مکعب در ماه دسامبر رسید.

بیشترین رشد تولید گاز در کشورهای OECD  آمریکایی با محوریت ایالات متحده بود، آن هم به دلیل انقلاب شیل.

کشورهای OECD  اقیانوسیه هم با محوریت استرالیا در تولید گاز پیش قدم بودند به طوری که تولید میعانات گازی میدان «باروز» استرالیا افزایش یافت.

OECD  اروپا اما 3.6 درصد کاهش رشد را تولید گاز تجربه کرد و دلیل آن تعهدی بود که شرکت ها برای کاهش اکتشاف در میدان «گرونینگن» هلند داشتند. این میدان، بزرگ ترین میدان گازی اروپاست، اما عملیات اکتشاف و حفاری در این میدان باعث ایجاد زمین لرزه های بسیاری در این ناحیه شده است.

آژانس بین المللی انرژی، IEA، می گوید ایالات متحده، استرالیا و کانادا بیشترین افزایش تولید گاز در سال 2018 را از آن خود کردند یعنی به ترتیب 89 میلیارد متر مکعب، 18 میلیارد متر مکعب، و 7 میلیارد متر مکعب.

این سه کشور در سال 2018 توانستند مجموعا 80.4 درصد تولید گاز کشورهای OECD  را از آن خود کنند، این آمار در سال 2017 برابر 78.1 درصد بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن