تفاهمنامه‌ها با شل و توتال در آستانه عملیاتی شدن

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: تفاهمنامه‌های امضا شده با توتال و شل به مراحل عملی رسیده و تیم‌های ایرانی و خارجی در حال بررسی نهایی امور فنی و اقتصادی هستند.

مرضیه شاهدایی اظهارکرد: حضور شرکت‌های خارجی برای حضور در صنعت پتروشیمی کشورمان برای بهبود فرایند و ارتقای دانش فنی و نیز سرمایه گذاری روند خوبی دارد.

وی ادامه داد: تیم‌های ایرانی و خارجی درحال فعالیت در حال بررسی امور فنی و اقتصادی طرح‌ها هستند که حاصل این بررسی منجر به عقد قرارداد اصلی خواهد شد .

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: برای قرارداد توتال در تفاهم‌نامه شش ماه زمان تعیین شده بود که در پایان شش ماه نتایج برآورد اقتصادی و فنی اعلام خواهد شد.

وی درباره مشکلات صادرات محصولات پتروشیمی به چین نیز گفت: با رایزنی‌های انجام شده میان مقامات دولتی ایران و چین موانع صادرات محصولات پتروشیمی و نقل و انتقال منابع مالی، بطور کامل تسهیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: برخی از مجتمع‌های پتروشیمی در مورد صادرات محصول به کشور چین و نقل و انتقال پول با مشکل مواجه شدند که خوشبختانه با پیگیری‌های وزارتخانه‌های نفت و اقتصاد، روند صادرات ادامه دارد.

وی با بیان اینکه «تمامی تعهدات در متن قراردادی‌های صادراتی پتروشیمی اجرا می‌شود»، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده برخی مشکلات موجود بزودی حل خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن