خسارت پنج میلیارد ریالی آتش ‌سوزی به شبکه برق بازار تبریز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: میزان خسارت آتش‌سوزی اخیر به شبکه برق در بازار سرپوشیده تبریز، پنج میلیارد ریال برآورد شده است.

عادل کاظمی در خصوص حادثه‌ای که در بازار دودری تبریز رخ داد، بیان کرد: آتش‌سوزی اخیر باعث تاسف و ناراحتی بود، ولی با تمامی اینها همکاران شرکت توزیع نیروی برق تبریز پس از دریافت اولین اخطار به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی با تاکید بر عملکرد مناسب سیستم‌های کنترلی شبکه برق موجود بیان کرد: سیستم‌های کنترلی و حفاظتی به‌صورت پویا لحظه به لحظه وضعیت بار شبکه، وضعیت جریان انرژی و برقدار بودن مدارها را کنترل می‌کنند و در روز حادثه نیز با گسترش آتش‌سوزی، تغذیه بازار به‌صورت اتوماتیک قطع و از مدار خارج شده است.

وی با اشاره به اعزام فوری همکاران به سرای دودری افزود: سیستم حفاظتی عمل کرده و فیدر تغذیه کننده پست کمپکت سرای دودری قطع  و بلافاصله همکاران در محل حضور یافته و نسبت به ایزوله کردن اطراف محل آتش‌سوزی اقدام کردند.

وی با اشاره به خسارت ناشی از حریق بازار دودری به شبکه برق گفت: در اثر حریق این قسمت از بازار به یک دستگاه پست کمپکت، چهار دستگاه پیلار، 24 دستگاه جعبه انشعاب، 120 دستگاه کنتور و دو هزار و 350 متر کابل سرویس و… آسیب جدی وارد شده است.

کاظمی با اشاره به علت آتش‌سوزی در بازار تبریز گفت: در حال‌حاضر نتایج علل بروز حادثه از سوی آتش‌نشانی منتشر نشده است و تجهیزات آسیب دیده توزیع نیز پلمپ شده‌اند تا در بررسی‌های کارشناسی بدون هیچ‌گونه دخل و تصرفی در معرض دید کارشناسان قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه هشت پروژه اصلاح و ساماندهی مربوط به بازار سرپوشیده تبریز به‌طول بیش از 17 هزار متر شبکه فشار ضعیف زمینی به ارزش بالغ بر 5 میلیارد ریال در سال 97 توسط امور برق روشنایی اجرا شده است، ادامه داد: با این وجود، ساماندهی کامل شبکه برق بازار تبریز یکی از دغدغه‌های مهم است، اما نیازمند تخصیص اعتبارات استانی و مشارکت کسبه و بازاریان عزیز است تا بتوان ساماندهی تاسیسات بازار را با سرعت بیشتری انجام داد.

وی اضافه کرد: با تخصیص بودجه و اعتبارات لازم، شرکت توزیع نیروی برق تبریز آماده اجرای عملیات بهینه‌سازی خواهد بود، ضمن اینکه تا کنون نیز هر ساله در بخش‌هایی از بازار در حد توان و منابع داخلی، اصلاحات و ساماندهی شبکه برق انجام شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن