کمک‎های مناطق نفت‎خیز جنوب به سیل‎زدگان استمرار دارد

مشاور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در امور پیگیری و اجرایی از ارسال ۳ هزار بسته مواد غذائی به روستاهای سیل زده شهرستان اهواز خبر داد و گفت: این شرکت در ادامه خدمات رسانی به مناطق سیل زده استان خوزستان، در تخلیه آب زمین های کشاورزی با جهاد کشاورزی خوزستان همکاری کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی نفت ایران، محمد خانچی گفت: کمک‌های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به جهاد کشاورزی استان در زمینه تامین ماشین‌آلات مورد نیاز از جمله بیل مکانیکی، لودر، کمپرسی و پمپ‌های تخلیه آب است.

وی اظهار کرد: با ارسال تجهیزات و ماشین‌آلات مناطق نفت‌خیز جنوب آب باقیمانده در مزارع شهرستان‌های کارون و باوی پس از فروکش کردن سیلاب، هفته گذشته تخلیه شد.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در امور پیگیری و اجرایی تصریح کرد: این اقدام به‌منظور آماده‌سازی زمین‌های زارعی همزمان با آغاز کشت تابستانه انجام شد.

خانچی همچنین از ارسال ۳ هزار بسته مواد غذایی به روستاهای سیل‌زده اهواز خبر داد و گفت: پس از فروکش کردن سیلاب و برگشت هموطنان سیل‌زده به روستاها و مناطق خود، به اهتمام شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت‌های تابعه، مقرر شد ۳ هزار بسته مواد غذایی در ماه مبارک رمضان تهیه و توزیع شود.

وی اظهار کرد: در مرحله نخست، ۸۰۰ بسته موادغذایی شامل کنسرو، حبوبات، قند و شکر، چای، برنج، روغن، خرما، رب گوجه و … خریداری و پس از بسته‌بندی در روستاهای غرب اهواز توزیع شد و بقیه بسته‌های غذایی نیز به مرور در هفته آینده ارسال می‌شود.

خانچی تصریح کرد: کمک‌های غیرنقدی به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی پایگاه‌های بسیج تابع حوزه شهید تندگویان (نفت جنوب) جمع‌آوری و با هماهنگی فرمانداری‌های اهواز، کارون و حمیدیه با سه کاروان ارسال و توزیع شد.

وی افزود: از یکم ماه مبارک رمضان نیز با کمک‌های جمع‌آوری شده کارکنان، روزانه ۷۰۰ پرس غذا از سوی پایگاه مقاومت بسیج شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز کارون برای افطار در روستاهای سیل‌زده توزیع شده است.

ساماندهی جاده ورودی کوی علی‌آباد اهواز به همت مناطق نفت‌خیز جنوب

عملیات اجرایی تعریض و بهسازی جاده ورودی کوی علی‌آباد (بروال)، در محدوده منطقه ۳ شهری اهواز که طبق مصوبه شورای تامین استان خوزستان به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب واگذار شده بود با نظارت معاونت طرح‌های راه و ساختمان این شرکت و از سوی شهرداری اهواز آغاز شد.

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این باره گفت: جاده موجود که تک باند، با طول هزار و ۶۰۰ و عرض ۷ متر است، از نقاط حادثه‌خیز منطقه به شمار می‌آید و با اجرای این طرح عرض آن به دو باند ۱۱ متری افزایش یافته است.

شاپور حاتم‌پور با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه شامل نخاله‌برداری، خاک‌ریزی، آسفالت و … است، افزود: در طول این جاده، جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی به عرض سه متر و احداث بلوار وسط در برنامه گنجانده شده است.

وی به هزینه ۲ میلیارد تومانی این پروژه که به‌صورت مساوی از سوی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی حفاری تامین می‌شود اشاره و ابراز امیدواری کرد که پس از تکمیل این پروژه، ضمن تسهیل تردد به تاسیسات نفتی و مناطق مسکونی همجوار این جاده، از بروز حوادث رانندگی در این مسیر تا حد زیادی کاسته شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن