همکاری‎های نفت فلات قاره و پژوهشگاه صنعت نفت گسترش می‎یابد

همکاری های مشترک بین پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت نفت فلات قاره در حوزه‌های بالادستی، پایین دستی و انرژی و محیط زیست گسترش می‌یابد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت، در نشست مشترک میان پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت نفت فلات قاره که با حضور رییس پژوهشگاه، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره و جمعی از مدیران ارشد و مسئولین دو مجموعه برگزار شد، بر ضرورت گسترش زمینه‌های همکاری‌های دوجانبه و تامین اهداف مشترک تاکید شد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره در این نشست با بیان اینکه پژوهشگاه صنعت نفت مجموعه‌ای توانمند در صنعت نفت است، تصیح کرد: باید نگاه ملی به این مجموعه وجود داشته باشد و با توجه به مشکلات موجود در کشور باید بر دستاوردهای داخلی تمرکز بیشتری شود.

حمید بورد ادامه داد: افزون بر ارتباطات شرکت‌های داخلی با کشورهای خارجی باید ارتباطات داخلی را توسعه ببخشیم، زیرا اعتماد به توانمندی‌های داخل نتایج موثری را برای کشور به همراه داشته و خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه پژوهشگاه صنعت نفت می‌تواند بیش از ۶۰ درصد مشکلات بخش بالادست را حل کند، تصریح کرد: خوشبختانه با عملکرد مناسب این مجموعه می‌توان به خودباوری رسید و این موضوع می‌تواند سبب نبود وابستگی کشور در زمینه‌های مختلف شود.

بورد با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر نتایج ارزشمندی از همکاری با پژوهشگاه حاصل شده است، گفت: حجم قراردادهایی که سال‌های گذشته با پژوهشگاه داشته‌ایم رو به افزایش است و امیدواریم این همکاری‌ها در آینده با تعریف پروژه‌های مشترک توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه شرکت نفت فلات قاره آمادگی کامل برای روابط مشترک با پژوهشگاه دارد، ادامه داد: مجموعه‌هایی نظیر پژوهشگاه افزون بر همکاری با بخش‌های دولتی باید زمینه همکاری‌های خود را با بخش خصوصی نیز گسترش دهد و برای بازاریابی دانش فنی‌ خود به دنبال شیوه‌های مناسب باشد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت نیز در این نشست گفت:: صنعت نفت، صنعتی کلیدی برای کشور محسوب و روز به روز به فناوری‌های جدید و برتر نیز مجهز می‌شود، از این رو ماموریت پژوهشگاه نیز گام برداشتن در راستای برطرف کردن مشکلات و پاسخگویی به نیازها و چالش های این صنعت است.

جعفر توفیقی با تاکید بر اینکه در نظر داریم ارتباطات خود را با بخش‌های دولتی و خصوصی توسعه بخشیم، گفت: پژوهشگاه صنعت نفت با تقویت بخش بازاریابی، گسترش ارتباطات با صنعت را در دستور کار دارد تا در آینده بتوان استفاده حداکثری را از توان متخصصان و امکانات پژوهشگاه برای رفع معضلات موجود داشته باشیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن