امضای تفاهم نامه همکاری وزارت راه و شهرداری تهران

تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران برای بازآفرینی محله‌های هدف شهر تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی و شهردار تهران به امضا رسید.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت راه و شهرسازی تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران برای بازآفرینی محله‌های هدف شهر تهران در تاریخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، محمد پژمان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و جمعی از اعضای شواری شهر و مدیران ذی‌ربط به امضا رسید.

طبق اطلاعات منتشر شده هدف از امضای این تفاهمنامه بهره‌گیری از اختیارات و امکانات مدیریتی، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، حقوقی و اجرایی طرفین به منظور تدوین، تصویب و اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری شهر تهران با اولویت محله سیروس با تاکید و تمرکز بر محدوده ۴.۴ هکتاری است. این برنامه دربرگیرنده ابعاد مختلف بوده که به صورت مشارکتی با ایفای نقش فعال توسط همه ذی‌مدخلان تهیه شده و ارتقای کیفی فضاهای عمومی، توسعه و تجهیز خدمات روبنایی و زیربنایی، بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی مسکن و توان‌افزایی اجتماعی، اقتصادی و نهادی ساکنان محله را هدف قرار می‌دهد.

براساس مفاد این تفاهم‌نامه شناسایی، ارزیابی، توانایی فنی و مالی و به کارگیری توسعه مطابق با نیازها و شرایط ویژه محله سیروس، همکاری همه‌جانبه در راستای تحقق برنامه توسعه محله، تخصیص تسهیلات نوسازی، مقاوم‌سازی و اسکان موقت، تامین ۷۰ درصد از اعتبارات جهت اجرای خدمات روبنایی و زیربنایی، تامین فضاهای عمومی و سرانه‌های مورد نیاز محله در چارچوب برنامه توسعه محله از تعهدات شرکت بازآفرینی شهری ایران در این اقدام خواهد بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن