سالانه ۳ هزار روستا به شبکه گاز وصل می‌شوند

رئیس جمهور شامگاه یکشنبه در دیدار صمیمی با جمعی از دانشجویان و جوانان، با بیان اینکه سالانه ۳ هزار روستا به شبکه گاز وصل می‌شوند گفت: تقریبا هر روز ۱۰ روستا به شبکه سراسری گاز متصل می‌شود

حسن روحانی گفت: طی ۱۴ ماه توانستیم ۹۵ هزار خانه مسکونی را بازسازی و مرمت کنیم و ملت ما توانست در سیلابی بی‌سابقه که تقریبا ۲۵ استان کشور را در بر گرفت، با کمترین خسارت جانی از بحران عبور کند و قدم‌های خوبی برای پیشگیری برداشته ایم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تعداد سمن‌ها که تعداد آن قبل از فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم ۱۰۰عدد بوده به ۲۶۰۰ رسیده است، گفت: اقدامات موثری در دولت یازدهم انجام گرفته که کمتر برای مردم تبیین شده است. اینکه در استان‌های شمال غرب ایران و آذربایجان غربی، سیل نتوانست خسارت بزند، بخاطر لایروبی‌های عظیمی بود که در دریاچه ارومیه انجام می‌شد و برنامه‌ریزی‌هایی بود که برای هدف دیگری انجام می‌شد اما در سیلاب به ما کمک کرد. سدها در سیلاب اخیر مانع تخریب گسترده شدند و ۷۰ میلیارد متر مکعب آب را مهار کردند که اگر این سدها نبود معلوم نبود بر سر خوزستان چه می‌آمد.

دکتر روحانی با بیان اینکه در خوزستان با پیشگیری موفق شدیم سیل را مهار و کنترل کنیم، گفت: در گلستان نیز زهکشی‌ها در ۲۰ هزار هکتار در اراضی استان به منزله کانال و سد عمل کردند و به عاملی برای کمک به مردم تبدیل شدند و اینها کارهای بزرگی است که انجام شده، اما کمتر در مورد آن صحبت شده است.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع دانشجویان و جوانان با اشاره به سخنان مطرح شده از طرف ۵ تن از نمایندگان جمع حاضر، گفت:‌ سخنان امروز جوانان ما بسیار امیدبخش بود و مشخص کرد سرمایه‌ای که باید وارد کشور شود، تنها پول و سرمایه مادی نیست، بلکه تحصیلات و اندوخته نسل جوان ما و مغزهای متفکر جوانان، بزرگترین ره‌آورد برای توسعه کشور ماست.

دکتر روحانی با اشاره به حمایت دولت‌های یازدهم و دوازدهم از شرکتهای دانش‌بنیان در کشور، گفت: ۴۴۰۰ شرکت دانش بنیان را حمایت کردیم که علاوه بر اشتغال آفرینی برای ۳۰۰ هزار نفر ، ۶۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی ایجاد کرد و این نشان می‌دهد که علم و فناوری ما می‌تواند تحول بزرگی در کشور ایجاد کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سالهای گذشته ۷۰ هزار شغل در حوزه صنعت گردشگری ایجاد شد، گفت: بوم‌گردی، روستاهای کشور را رونق داده اما در مورد رونق روستاها کمتر گفته می‌شود. این در حالی است که رسانه‌ها بیشتر از سختی‌ها می‌گویند.

دکتر روحانی با  بیان اینکه متاسفانه کارهای بزرگی که در روستاها انجام شده، کمتر دیده می شود، اظهارداشت:طی دو سال گذشته یک هزار کیلومتر راه روستایی ایجاد شده، بیش از ۹۵۰۰ روستا دارای آب آشامیدنی سالم شده، تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار کشور دارای برق شدند و سالانه ۳ هزار روستا به شبکه گاز وصل می‌شوند.

رئیس جمهور افزود: تقریبا هر روز ۱۰ روستا به شبکه سراسری گاز متصل می‌شود و امروز با توسعه فضای مجازی روستائیان ما کالاهای تولیدی خود را در کشورهای مختلف جهان به فروش می‌رسانند و بومگردی را در فضای مجازی توسعه دادند و این یک تحول اساسی بوده است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه کشاورزان در ابتدای این دولت ۴ میلیون و اکنون ۱۳ میلیون تن گندم به دولت می فروشند، افزود: قیمت گندم در آغاز دولت ۴۰۰ تومان بوده و امروز ۱۷۰۰ تومان شده است هر چند که تورم بالا رفته، اما درآمد یک گندمکار هم ۱۲ برابر شده است، اما نه تنها رادیو و تلویزیون بلکه دیگر رسانه‌ها هم از خدمات بزرگی که انجام شده کمتر سخن می‌گویند و گام‌های بلندی که در کشور برداشته شده بخوبی تبیین نمی‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن