سدها در سیلاب اخیر مانع تخریب گسترده شدند

رئیس جمهور گفت: سدها در سیلاب اخیر مانع تخریب گسترده شدند و 70 میلیارد متر مکعب آب را مهار کردند که اگر این سدها نبود معلوم نبود بر سر خوزستان چه می‌آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در دیدار صمیمی با جمعی از دانشجویان و جوانان،با اشاره به اینکه در آن روز به‌رغم برخی تنگناها، مردم کار خود را به خوبی انجام دادند، افزود: در ۲ سال گذشته ملت ایران علیرغم همه تنگناها و مشکلات قدم‌های بسیار بلندی را برداشت و هر کجا که نسل جوان کشور حضور داشت و دانش‌آموزان و دانشجویان و نسل فعال جامعه بودند، توانستیم به راحتی یا سختی کمتر،  از مشکلات و تنگناها عبور کنیم.

رئیس جمهور در بخشی از صحبت‌های خود گفت: زلزله و سیل در سال‌های اخیر را شاهد بودیم، اما ده‌ها زلزله و سیل دیگر هم بود که کمتر راجع به آن صحبت شد و این در حالی بود که ملت ما و نسل جوان ما ،دانشگاهیان و نخبه‌های ما و اراده ملت ما از زن و مرد و پیر و جوان و همه اقوام در برابر این بحران‌ها ایستادگی کردند.

روحانی در تشریح اقدامات بزرگ انجام شده، گفت: طی 14 ماه توانستیم 95 هزار خانه مسکونی را بازسازی و مرمت کنیم و ملت ما توانست در سیلابی بی‌سابقه که تقریبا 25 استان کشور را در بر گرفت، با کمترین خسارت جانی از بحران عبور کند و قدم‌های خوبی برای پیشگیری برداشته ایم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تعداد سمن‌ها که تعداد آن قبل از فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم 100عدد بوده به 2600 رسیده است، گفت: اقدامات موثری در دولت یازدهم انجام گرفته که کمتر برای مردم تبیین شده است. اینکه در استان‌های شمال غرب ایران و آذربایجان غربی، سیل نتوانست خسارت بزند، بخاطر لایروبی‌های عظیمی بود که در دریاچه ارومیه انجام می‌شد و برنامه‌ریزی‌هایی بود که برای هدف دیگری انجام می‌شد اما در سیلاب به ما کمک کرد. سدها در سیلاب اخیر مانع تخریب گسترده شدند و 70 میلیارد متر مکعب آب را مهار کردند که اگر این سدها نبود معلوم نبود بر سر خوزستان چه می‌آمد.

روحانی با بیان اینکه در خوزستان با پیشگیری موفق شدیم سیل را مهار و کنترل کنیم، گفت: در گلستان نیز زهکشی‌ها در 20 هزار هکتار در اراضی استان به منزله کانال و سد عمل کردند و به عاملی برای کمک به مردم تبدیل شدند و اینها کارهای بزرگی است که انجام شده، اما کمتر در مورد آن صحبت شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن