«بی پی» یا تجدیدپذیر شود یا برچیده شود!

فعالین گروه «صلح سبز» مقر بریتیش پترولیوم در لندن را محاصره کرده و خواستار پایان دادن به اکتشاف نفت توسط این شرکت شدند.

به گزارش خبرنگار بین الملل «انرژی امروز» فعالین گروه محیط زیستی «صلح سبز» نسبت به ادامه عملیات اکتشاف نفت توسط غول نفتی بریتیش پترولیوم اعتراض کردند.

این فعالین محیط زیست ورودی مقر BP در لندن را بستند و از این غول نفتی خواستند تا عملیات جدید اکتشاف نفت و گاز را شروع نکند و به این تجارت مخرب محیط زیست پایان دهد.

آنها به ساختمان بریتیش پترولیوم در میدان سنت جیمز در مرکز لندن وارد شده و با بلوک هایی به همراه داشتند تا تمامی ورودی های این ساختمان را مسدود کنند.

یک عده از این افراد هم به پشت بام ساختمان رفته و بنر بزرگی را از پنجره های این ساختمان آویزان کردند که روی آن نوشته بود «اعلام حالت اضطراری اقلیمی».

یکی از این فعالین محیط زیست به رویترز گفته است که BP باعث شده است حالت اضطراری اقلیمی شدیدتر شود و همین امر زندگی میلیون ها نفر را و آینده کره زمین را تهدید می کند».

پائول موروزو می گوید: علم ثابت کرده اگر می خواهیم زندگی بر روی زمین ادامه یابد باید جستجو برای منابع جدید نفت و گاز را متوقف کنیم. BP باید برچیده شود.

در مقابل بریتیش پترولیوم در بیانیه ای اعلام کرده است که حاضر است با فعالین محیط زیست به مذاکره بنشیند و در خصوص نحوه همکاری با هم بر سر چالش های اقلیمی بحث کنند.

پلیس لندن اعلام کرده که دو نفر را در این خصوص بازداشت کرده است.

از روز سه شنبه نشست سالانه بریتیش پترولیوم با سهامدارانش در شهر نفتی آبردین اسکاتلند برگزار می شود. «صلح سبز» ها می گویند می خواهند تا یک هفته مقر این شرکت در لندن را مسدود کنند.

موروزو می گوید «باب دادلی، مدیر اجرایی بریتیش پترولیوم دو انتخاب دارد. یا به سرعت به اکتشافات جدید نفتی پایان دهد و شرکت را تبدیل به شرکت تولید انرژی 100 درصد تجدیدپذیر نماید، یا کل شرکت را تعطیل کند».

بی پی می گوید در خصوص انتشارات خود بسیار شفاف عمل می کند و برای کاهش انتشارات از عملیات های نفتی این شرکت هزینه پرداخت می کند تا بتواند به اهداف پیمان پاریس دست یابد.

اما انتشارت کربن این شرکت در سال 2018 به بالاترین میزان خود در شش سال گذشته رسید.

فعالین محیط زیست از بریتیش پترولیوم می خواهند رویال داچ شل را الگوی خود قرار دهد. رویال داچ شل اهداف جدیدی برای کاهش انتشارات گازهای گلخانه ای تعریف کرده است.

بریتیش پترولیوم با 73 هزار نفر کارمند روزنه 3.8 میلیون بشکه نفت تولید می کند که بیشتر از تولید روزانه امارات متحده عربی یا کویت است.

به گزارش رویترز، این شرکت قول داده است میزان انتشارات خود را تا دهه منتهی به 2025 کاهش دهد هر چند این شرکت بعد از خسارت 67 میلیارد دلاری برای پاک سازی محیط زیست آسیب دیده از فاجعه خلیج مکزیک در سال 2010، باز هم توانسته روند رشد خود را ادامه دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن