افتتاح نخستین جایگاه شارژ خودروهای برقی در ایران

نخستین جایگاه شارژ خودرو و موتورسیکلت برقی در ایران توسط گروه مپنا در برج میلاد تهران و در زمینی به مساحب بیش از 700متر مربع افتتاح شد.

به گزارش «انرژی امروز»، این جایگاه دارای 2 خط تامین توان برای خودرو و موتورسیکلت است که در خط یک، شارژ سریع و شارژ کند برای خودروها نصب شده و در خط 2 نیز شارژ موتورسیکلت قرار دارد.

به گفته عباس علی آبادی، مدیرعامل گروه مپنا، شارژ وسایل نقلیه در این جایگاه براساس استانداردهای بین المللی، بومی سازی شده و ساخت داخل است و کنترل و مانیتورینگ برای ارتباطات بالادستی نیز براساس پروتکل OCPP انجام می شود.

در این ایستگاه، شارژر سریع خودرو برقی شامل یک خروجی شارژ  AC با توان 43 کیلووات قابل استفاده برای تمام خودروهای برقی استاندارد دنیا و یک خروجی شارژ سریع DC با توان 50 کیلووات تحت پروتکل CHAdeMO قابل استفاده برای خودروهای شرق آسیا شامل خودروهای میتسوبیشی، کیا و نیسان است.

همچنین این ایستگاه دارای  شارژر کند خودرو برقی با توان 7.4 کیلووات است و می تواند همه خوروهای برقی استاندارد را تامین توان کند.

جایگاه شارژ خودروهای برقی احداثی گروه مپنا مجهز به 2 شارژ 5.5 کیلوواتی موتورسیکلت برقی است و به سهولت، توان شارژ انواع موتورسیکلت های برقی را نیز دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن