ورود پرهیاهوی بنز به دنیای خودروهای الکتریکی با مدل EQC

اگرچه با افزایش شدید تبلیغات درباره آینده خودروهای الکتریکی، برخی فکر می‌کنند تا چند سال دیگر خودروهای بنزینی یا دیزلی تولید نخواهند شد، اما شرکت دایملر پیش‌بینی می‌کند هنوز چندین دهه از عمر موتورهای درون‌سوز باقی مانده است.

قائم‌مقام شرکت دایملر در همین راستا می‌گوید: مرسدس بنز «خانواده‌ Q» را برای خودروهای برقی معرفی کرده و این خانواده خودروهایی را در خود خواهد دید که کاملا الکتریکی هستند.

«یاخن هرمان» با اشاره به اینکه مدل «EQC» یک خودرو کراس اوور برقی در این خانواده است، می افزاید: «باتری‌ها در میانه خودرو قرار دارند و یکی موتور الکتریکی برای محور جلو و یک موتور الکتریکی برای محور عقب خودرو در نظر گرفته شده است. همچنین این خودرو با یک‌بار شارژ، می‌تواند ۴۰۰ کیلومتر را طی کند و برهمین اساس، مرسدس بنز می‌خواهد تحت نشان ای کیو ۱۰، خودرو برقی را تا پایان سال ۲۰۲۲ روانه بازار کند.»

 موتورهای درون‌سوز از نظر ما در آینده همچنان دارای بازار هستند و عمر زیادی از اینگونه از موتورها باقی مانده است. پلاگین هیبریدها آینده موتورهای درون‌سوز را تضمین می‌کنند، جایی که موتورهای بنزینی مکمل موتورهای الکتریکی هستند.

تولید باتری در آمریکا، آلمان و چین

او در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای تولید باتری دارید، می‌گوید: «ما برنامه داریم در آمریکا، چین و آلمان باتری تولید کنیم و این تولیدات برای بازارهای منطقه مورد نظر استفاده می‌شود. اروپا یکی از بازارهای بزرگ برای خودروهای برقی در آینده نزدیک است، اما بازار چین هم بسیار مهم است و در آینده یکی از بزرگ ترین بازارهای خودروهای الکتریکی خواهد بود؛ زیرا در این کشور زیرساخت‌های مناسبی برای خودروهای برقی وجود دارد و این بازار برای خودروهای الکتریکی پتانسیل بالایی دارد.»

قائم‌مقام شرکت دایملر درباره پیش‌بینی خود از آینده موتورهای درون‌سوز نیز می‌گوید: «موتورهای درون‌سوز از نظر ما در آینده همچنان دارای بازار هستند و عمر زیادی از اینگونه از موتورها باقی مانده است. پلاگین هیبریدها آینده موتورهای درون‌سوز را تضمین می‌کنند، جایی که موتورهای بنزینی مکمل موتورهای الکتریکی هستند.»

هرمان در پاسخ به این سوال که چه زمانی تولید موتورهای درون‌سوز متوقف خواهد شد، تصریح کرد: «دقیقا نمی‌دانم درباره این موضوع چه بگویم، زیرا نمی‌توانم بگویم در سال ۲۰۴۰ یا ۲۰۵۰ تولید موتورهای درون‌سوز در مرسدس بنز متوقف خواهد شد، واقعا نمی‌دانم و نمی‌توانم زمان دقیقی بدهم. آنچه مسلم است ما تا سال ۲۰۳۰ برنامه تولید موتورهای درون‌سوز را در دستور کار داریم.»

او درباره برنامه این شرکت برای خودروهای خودران توضیح می‌دهد: «ما در حال کار روی خودروهای خودران سطح 4 هستیم و برای تولید این خودروها با شرکت بی ام و به صورت مشترک همکاری می‌کنیم این خودروها در اتوبان‌ها به طور کاملا خودران حرکت می‌کنند و مردم می‌توانند نتیجه این کار ما را در سال ۲۰۲۴ ببینند.»

خودرو «EQC» در مجموع ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این خودرو، همراه با سیستم شارژ سریع DC، برای دریافت انرژی تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری، به زمانی حدود ۴۰ دقیقه نیاز دارد. این خودرو می تواند در زمان ۴.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

شارژ کامل در 40 دقیقه

خودرو «EQC» در اندازه بدنه‌ مدل جی‌ال‌سی عرضه شده است. ۸۰ درصد باتری‌های این خودرو می‌توانند طی مدت ۴۰ دقیقه شارژ شوند. یک موتور برقی در جلو و یک موتور برقی دیگر در عقب خودرو قرار گرفته است که در مجموع ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این خودرو، همراه با سیستم شارژ سریع DC، برای دریافت انرژی تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری، به زمانی حدود ۴۰ دقیقه نیاز دارد. این خودرو می تواند در زمان ۴.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

این خودرو 2دیفرانسیل به یک گیربکس تک سرعته مجهز شده است. بیشترین سرعت این خودرو هم ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است. این خودرو مرسدس بنز، سیستم‌های خنک‌کننده و گرم‌کننده‌ هوشمند دارد و با این سیستم در مناطقی با درجه حرارت مختلف می‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد. ولتاژ کار موتورها، در محدوده‌ ۳۵۰ ولت مشخص شده است.

میزان شتاب‌گیری و صرفه‌جویی در مصرف انرژی الکتریکی «EQC» با استفاده از پدال‌های پشت فرمان، کنترل می‌شود. این خودرو احتمالا می‌تواند خودرو تسلا ایکس را با چالش جدی روبه‌رو کند.

چالش بنز با تسلا

در این اتومبیل تقسیم هوشمند انرژی بین 4چرخ رخ می‌دهد تا بهترین شتاب‌گیری، فرمان‌پذیری و مدیریت انرژی حاصل شود. «EQC» زمانی که به افزایش سرعت نیاز دارد با موتور عقب این کار را انجام می‌دهد و برای رانندگی آرام در سرعت‌های پایین، بیشتری از موتور جلو استفاده می‌کند. میزان شتاب‌گیری و صرفه‌جویی در مصرف انرژی الکتریکی «EQC» با استفاده از پدال‌های پشت فرمان، کنترل می‌شود. این خودرو احتمالا می‌تواند خودرو تسلا ایکس را با چالش جدی روبه‌رو کند.

پیش از این «سی جیو کوزوماکی»، مدیر مرکز تحقیقات تویوتا گفته بود که در سال ۲۰۵۰ موتورهای احتراق داخلی منقرض خواهند شد. با این همه تا زمانی که خودروهای برقی با پیمایش بیش از ۵۰۰ کیلومتر و زمان شارژ زیر ۳۰ دقیقه با قیمت زیر ۲۵ هزار دلار ساخته نشوند، نمی‌توان چندان به پایان خودروهایی با موتورهای درون‌سوز امیدوار بود.

از طرفی خودروهای برقی برای همه‌گیر شدن به ساخت باتری‌های ارزان‌قیمت‌تر و خدمات فروش فراگیرتر و قطعات ارزان‌تر نیاز دارند تا مشتریان با خیال آسوده آن‌ها را بخرند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن