لحظه شماری هم حزبی های ترزا می برای برکناری او

اغراق نیست اگر بگوییم عده‌ای از هم‌حزبی‌های ترزا می برای کناره‌گیری او نه تنها لحظه‌شماری، بلکه بی‌تابی می‌کنند.

از سه‌شنبه عصر که او جزئیات طرح تازه‌اش برای باز کردن گره کور برگزیت را اعلام کرد، منتقدان او در حزب محافظه‌کار عزمشان را جزم کردند که او را هر چه زودتر از رهبری حزب و نخست‌وزیری بریتانیا کنار بگذارند.

آن‌ها از پیشنهاد نخست وزیر برای رای‌گیری درباره برگزاری یک رفراندوم دوم دیگر خشمگین‌اند؛ همان طور از بقیه مواردی که او می‌خواهد به رای مجلس بگذارد.

چهارشنبه ظهر که خانم می برای جلسه هفتگی پرسش و پاسخ با نمایندگان به مجلس رفته بود، بسیاری از طرفداران سرسخت برگزیت در کابینه، به جای این‌که کنار او بنشینند، در اتاق دیگری در پارلمان جلسه گذاشته بودند تا درباره آینده او صحبت کنند.

عصر امروز هم اعضای فراکسیون حزب محافظه‌کار دور هم جمع می‌شوند که درباره تغییر قوانین برای برکناری او تصمیم بگیرند.

   

ترزا می شش ماه پیش از نمایندگان حزبش رای اعتماد گرفت و طبق مقررات حزب، آن‌ها تا شش ماه دیگر نمی‌توانند دوباره رای‌گیری بگذارند.

ولی خشم محافظه‌کاران از آن‌چه عقب‌نشینی خانم می می‌بینند چنان بالا گرفته که ممکن است به هر دری بزنند تا او را از صدر به ذیل بکشند.

چیزی که ممکن است همین امشب یا دوشنبه پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمان اروپا اتفاق بیفتد.

انتخاباتی که اگر نظرسنجی‌ها را باور کنید، حزبش ممکن است در آن چهارم یا حتی پنجم شود.

ترزا می امیدوار است که اعضای کابینه‌اش پشت او را خالی نکنند و اجازه بدهند دو هفته دیگر برای چهارمین و آخرین بار تلاش کند توافقنامه برگزیت را به تصویب مجلس برساند.

ولی ممکن است که این آخرین درخواست خانم نخست‌وزیر برآورده نشود و او نه به اراده خودش، که با فشار هم‌حزبی‌هایش مجبور به استعفا بشود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن