ربات‌ها جایگزین کارگران در شلوغ‌ترین بندر آمریکا می‌شوند

ترمینال حمل‌ونقل دریایی لس‌آنجلس قصد جایگزین کردن کامیون‌های دیزلی و کارگران انسانی را دارد.

بندر Pier 400 لس‌آنجلس بزرگ‌ترین ترمینال حمل‌ونقل دریایی آمریکا شمالی است. بیش از 1700 کامیون به‌طور متوسط در روز، حتی با وجود جنگ تجاری ایالات‌متحده و چین در حال عبور و مرور هستند. همه این محموله‌ها روزانه و پس از طی هزاران مایل عمدتا با وسایل نقلیه دیزلی و آلاینده‌های اشباع شده جابجا می‌شوند.

ترمینال APM، بخشی از شرکت حمل‌ونقل دریایی جهانی مرسک است که در ترمینال لس‌آنجلس جای گرفته است. چنین باید گفت که آینده حمل‌ونقل مانند آینده وسایل نقلیه موتوری است، بدین شکل که موتورهای الکتریکی جایگزین موتورهای بنزینی و همچنین نرم‌افزارها جایگزین کارگران انسانی خواهند شد.

مدیر ارشد شرکت مذکور گفت: تغییرات اخیر با هدف دستیابی به قوانین کالیفرنیا و همچنین به صفر رساندن نیاز به پایانه‌های کانتینری تا سال 2030 است.

در حال حاضر ترمینال لس‌آنجلس سفارش یک حمل‌کننده الکتریکی و خودکار از شرکت فنلاندی Kalmar را داده است و این وسیله قادر است به جای جرثقیل، وسایل نقلیه دیزلی، بالابر و کامیون مورد استفاده قرار گیرد. با تعداد کافی از این وسیله شرکت APM  قادر خواهد بود 65000 مایل طی شده روزانه به وسیله کامیون‌های دیزلی و جرثقیل را حذف کند.

به دنبال نیاز به بنادر برای حفظ  رقابت در میان نیروهایی که نمی‌توان کنترلی بر آن‌ها داشت،به ویژه در بنادر لس‌آنجلس و لانگ بیچ که طبق آمار، 46 درصد از واردات آسیا در سال گذشته را بر عهده داشته، تنش‌های تجاری افزایش می‌یابد.

به علاوه تنش‌های در حال وقوع فی‌مابین ایالات‌متحده و چین بر کسب‌وکار تاثیر گذاشته و صادرات به چین از طریق لس‌آنجلس و لانگ بیج 35 درصد کاهش یافته و واردات نیز در دوره مشابه سال 2018 به میزان 11.5 درصد کاهش داشته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن