تست نشر صوتی در مخازن جایگاه‌های سی‌ان‌جی انجام شد

برای اولین بار در کشور، متخصصان داخلی موفق به تست نشر صوتی (اکوستیک امیشن) بر روی مخازن مستقر در یکی از جایگاه‌های سی‌ان‌جی منطقه البرز شدند.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی البرز، مدیر منطقه در این باره گفت: از تست نشر صوتی (اکوستیک امیشن) می توان برای تشخیص و موقعیت معیوب در مخازن سی‌ان‌جی استفاده کرد، این تست یک روش نوین و پیشرفته در زمینه تست‌های غیر مخرب است که در محدوده گسترده ای از جمله بازرسی مخازن تحت فشار فلزی، سیستمهای لوله کشی و راکتورها قابل استفاده است.

ابراهیم توسلی بیان داشت: این تست بصورت پایلوت برای اولین بار در جایگاه دو منظوره زنگنه و با حضور نمایندگانی از سازمان استاندارد، بازرسی فنی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، کارشناسان واحد سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه البرز و مجری طرح انجام و مقرر شد صحت سنجی تست اکوستیک امیشن با مقایسه سایر تست‌های مرجع مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر تست هیدرو برای مخازن انجام می شود که برای آن باید تمامی مخازن در جایگاه باز و به شرکت های تست کننده منتقل و پس از تایید مجددا به جایگاه ارسال و نصب شود اما در روش اکوستیک امیشن انجام تست در محل صورت می گیرد و نیاز به جابجایی مخازن، صرف هزینه و زمان زیاد نیست.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن