سیستم ثبت‌نام اتصال تامین‌کنندگان؛ راه را باز کرده است

 توانایی تهیه لوازم، تجهیزات و خدمات مناسب، یکی از مهمترین بخش­‌های موفقیت هر صنعت بزرگ است.

به گزارش خبرنگار دانش و فناوری «انرژی امروز»، اولین گام برای پیشبرد این موضوع، داشتن گروهی زبده از تامین­‌کنندگان است. کسانی که شرکت­‌های بزرگ کارفرما بتوانند به محصولات و خدمات آن­ها اعتماد کنند.

چالش بزرگ از آنجایی شکل می­‌گیرد که اطلاعات در دسترس تامین‌کنندگان معمولا مازاد و یا تاریخ مصرف گذشته هستند. کار کردن با چنین افرادی معمولا منجر به تولید انسان-ساعت کار بدون بازدهی می­‌شود.

چالش دیگری که کارفرمایان با آن­ها رودررو می­‌شوند، انحصاری شدن تامین‌­کنندگان است؛ شرایطی که آن­ها به ناچار مجبورند با گروهی ثابت و انحصاری از تامین­­کنندگان تعامل داشته باشند.

یک شرکت عمانی، اخیرا سیستمی را طراحی کرده‌­است که قادر است چالش­‌های موجود را به‌خوبی برطرف کند. سیستم ثبت‌نام اتصال تامین‌کنندگان (Joint Supplier Registration System) درگاهی برای اتصال تامین‌کنندگان و کارفرمایان است.

از دیدگاه یک تامین­‌کننده، او باید در گام نخست پیمان­کار مورد نظر خود را پیدا کند و دائما پروفایل خود را به‌­روز­رسانی کند. این فرایند باید برای کارفرمایان متعدد تکرار شود که به‌نوبه خود کاری طاقت‌­فرسا است. علاوه بر زحمت زیاد، تامین­‌کنندگان از این طریق به تعداد محدودی کارفرما متصل می­‌شوند.

راه حل این موضوع ایجاد درگاهی است که در آن تامین­‌کنندگان مختلف پروفایل خود را به‌­روز می‌­کنند. برای اطمینان از انجام این امر در بازه‌­های زمانی مشخص، پیام اخطاری مبنی بر به‌­روز­رسانی پروفایل خود در اختیار آنان قرار می­‌گیرد. حال تنها مکانیزم مورد نیاز این است که کارفرمایان بتوانند هر موقع که بخواهند با توجه به نیاز به تامین­‌کننده خود دسترسی پیدا کنند.

برای تامین‌کنندگان سیستم اتصال تامین­‌کنندگان (JSRS) پنجره‌ه­ای ساده برای نام­‌نویسی و گواهی­‌دهی است. فرایند نام‌­نویسی تا جای ممکن آسان است که همگی بتوانند از آن استفاده کنند.پس از نام‌نویسی وبررسی مدارک لازم، به تامین­‌کننده گواهی ثبت داده می­‌شود و پس از آن پروفایل او با توجه به خدمات ارائه‌دهنده، در اختیار کارفرمایان قرار می­‌گیرد.

از دیدگاه یک کارفرما نیز، تنها کاری که لازم است انجام دهد، باز کردن درگاه و جست­جو بر اساس نیاز خود در آن است. وجود یک ابزار جست­جوی قدرتمند، که با توجه به جزئی‌­ترین نیاز­های خود به معتبر و دقیق­‌ترین تامین­‌کنندگان متصل شود.

JSRS یک ابزار نظارت و کنترل هم هست. هنگامی که مدت اعتبار گواهی تامین­‌کننده به اتمام می­‌رسد، اخطاری مبنی بر تمدید و به‌­روز کردن آن به وی ارسال می­‌شود تا پروفایل او همچنان در معرض کارفرمایان قرار گیرد. این فرآیند باعث می­‌شود که تامین­‌کنندگان به‌­روز و شایسته در اختیار کارفرمایان قرار گیرند.

این سیستم با سرعتی قابل ملاحظه در حال توسعه از صنعت نفت و گاز به دیگر صنعت‌­ها هم هست.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن