واردات 77 هزار دلار مانکن خیاطی با ارز دولتی؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید واردات مانکن خیاطی در دوران سیاست غلط پولی و ارزی بوده است.

علی قربانی در واکنش به واردات 77 هزار دلاری مانکن خیاطی با ارز دولتی، گفت: ابتدای سال گذشته، سیاست غلط پولی و ارزی اتخاذ شده بود که به واسطه آن ارز دولتی به ارزش 4 هزار و 200 تومانی به تمام کالاها اختصاص پیدا می کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: پس از اصلاح این سیاست غلط، با دو نرخ ارز رو به رو بودیم، ارز 4 هزار و 200 تومان و ارز نیمایی، به نظر می رسد که واردات مانکن خیاطی در دورانی بود که ارز دولتی به همه متقاضیان اختصاص پیدا می کرد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس دهم شورای اسلامی، ادامه داد: با وجود اینکه در دورانی واردات 77 هزار دلاری مانکن خیاطی صورت گرفته است که سیاست های پولی چنین مجوزی را می داد اما جای تاسف دارد که سرمایه کشور برای خرید کالاهای هزینه شد که ضرورتی نداشت و اکنون برای تامین کالاهای اساسی با مشکل سرمایه مواجه هستیم.

وی در این باره که ابتدای امسال نیز واردات مانکن خیاطی صورت گرفته است، اظهار داشت: در گزارش گمرک آمده است که فروردین امسال 2631 دلار  مانکن خیاطی وارد کشور شده است، اگر این واردات با ارز دولتی انجام شده تخلف بوده و باید مورد پیگیری قرار گیرد.

هیات وزیران واردات مانکن خیاطی را ممنوع کند

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در شرایط فعلی واردات مانکن خیاطی و هر کالای لوکس دیگری با ارز نیمایی یا ارز آزاد اشتباه است.

این نماینده مجلس بیان داشت: عده ای برای بهره برداری شخصی و پایمال کردن منافع ملی دست به واردات کالاهای غیر ضروری می زنند که انتظار می رود هیات وزیران با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و حساسیت دلار، واردات چنین کالاهایی را حتی با ارز آزاد ممنوع کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن