وقتی با ارز 4200 تومانی مانکن خیاطی وارد می شود یعنی عامل فساد است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید ارز دولتی باعث رانت و فساد در کشور شده که در نهایت شاهد واردات کالاهای غیر ضرور به کشور هستیم.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در واکنش به واردات 77 هزار دلاری مانکن خیاطی با ارز دولتی در سال 97، گفت: از ابتدا با تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی مخالف بودم چرا که این سیاست عامل ایجاد فساد و رانت در فضای اقتصادی کشور می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: به هر حال این اتفاق رخ داده است و اکنون دولت باید نسبت به تخصیص ارز دولتی و کالاهایی که با این ارز وارد کشور شده است شفاف سازی کند.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: دولت در زمینه شفاف سازی انتظار می رود واردات کالاهای غیر ضرور و حتی کالاهای که واردات آن ضرر دارد را نیز بیان کند و هر جا تخلف شد با متخلف برخورد شود.

وی با اشاره به نقش مجلس در این زمینه عنوان کرد: مجلس به خصوص کمیسیون های اقتصادی و برنامه، بودجه و محاسبات باید به طور مشترک در زمینه شفاف سازی نحوه تخصیص ارز و کالاهایی که وارد شد، ورود کنند و اطلاع رسانی شود.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: آمار گمرک از واردات 77 هزار دلار مانکن خیاطی را ارز دولتی به کشور، درد آور است و باید با متخلفین در این امر برخورد شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: اینکه ارز 4 هزار و 200 تومانی برای واردات کالاهایی که اصلا ضرورت نداشته هزینه شده درد بزرگی است چرا که اکنون مردم برای تامین کالاهای اساسی خود مشکلات دارند و دولت باید در این زمینه شفاف سازی کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن