ایمن سازی خط لوله برداسپی- کرمانشاه در بستر رودخانه سیمره پایان یافت

خط لوله 16 اینچ انتقال نفت خام و فرآورده برداسپی کرمانشاه در عبور از بستر رودخانه سیمره ایمن شد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت خطوط  لوله و مخابرات نفت ایران- منطقه غرب؛ رئیس نگهداری و تعمیرات خط با اعلام این خبر گفت: در پی بارندگی های اخیر و بالا آمدن سطح آب و افزایش عرض رودخانه دائمی سیمره و همچنین جاری شدن آب در مسیر خط و به تبع آب بردگی و شسته شدن خاک های اطراف لوله بخشی از لوله به طول حدود 60 متر به صورت معلق در آب قرار گرفت.

مهندس بهزاد خدادوست افزود: در این راستا برای پایداری و انتقال ایمن مواد نفتی و همچنین جلوگیری از آسیب های احتمالی پارگی خط و حفظ محیط زیست اقدامات لازم در سریع ترین زمان در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این مطلب که، پس از توقف خط و بستن شیرهای طرفین رودخانه اقدامات لازم برای ایمن سازی خط صورت گرفت؛ گفت: در این محدوده از خط با استفاده از ماشین آلات ساختمانی و راه سازی و پر کردن بخشی از عرض رودخانه با استفاده از مصالح رودخانه­ای موجود و تغییر جهت مسیر آب رودخانه، مقدمات لازم برای اجرای عملیات پایل کوبی فراهم شد.

وی خاطر نشان کرد: برای ایمن سازی خط در این مقطع و جلوگیری از آب بردگی لوله، تعداد 8 عدد پایل نصب و لوله بر روی آنها تثبیت گردید.

رئیس نگهداری و تعمیرات خط ضمن قدردانی از پیگیری و رهنمودهای مدیر منطقه که در تمام مراحل اجرای عملیات حضور داشتند؛ از همکاری واحدهای بازرسی فنی، مهندسی خوردگی، HSE، ترابری، حراست و روابط عمومی تشکر کرد.

خدادوست در پایان سخنان خود گفت: این عملیات در مدت سه روز به نحو مطلوب در بستر رودخانه سیمره و با وجود جریان شدید آب و با رعایت تمام مسایل ایمنی و زیست محیطی انجام شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن