آغازبه‌کار فاز اول جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهر چمران در خوزستان

عملیات اجرایی فاز اول جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهر شهیدچمران با اجرای خط اصلی 1000 میلی‌متری به سمت ایستگاه مرکزی فاضلاب با حضور استاندار خوزستان آغاز شد.

مدیر اجرایی طرح‌های فاضلاب خوزستان گفت: این پروژه با اعتبار 24 میلیارد ریال، به طول یک کیلومتر در مدت 9 ماه اجرایی می‌شود.

فرزان عباسیان هدف از اجرای این عملیات را ایجاد کلکتور اصلی فاضلاب به‌منظور دفع بهداشتی فاضلاب بخش مرکزی شهر و انتقال آن بر مبنای ظرفیت استاندارد به ایستگاه پمپاژ مرکزی عنوان کرد و افزود: در این پروژه، حذف یک باب تلمبه‌خانه فاضلاب و از مدار خارج ساختن خط قدیمی تحت فشار، برنامه‌ریزی شده که ارتقای بهره‌وری و پایداری در سیستم بهره‌برداری را به‌دنبال خواهد داشت.

وی، افزایش ظرفیت و بازسازی کامل ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهر چمران با اعتبار 20 میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان در این شهر معرفی کرد و افزود: پروژه مذکور به‌زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

عباسیان، هدف از اجرای این طرح را افزایش ظرفیت پمپاژ ایستگاه و ارتقای سیستم‌های بهره‌برداری استانداردسازی بر اساس مبانی طرح در افق سال 1425، دفع بهداشتی فاضلاب و انتقال به تصفیه‌خانه عنوان کرد.

مدیر طرح‌های فاضلاب آبفای خوزستان و مجری طرح فاضلاب شهر چمران خاطرنشان کرد: به‌منظور لحاظ کردن استانداردهای زیست محیطی در اجرای طرح تصفیه‌خانه شهر چمران، کارگروهی با مشارکت دانشگاه و صنعت با حضور محققان برجسته استان در مبانی فاضلاب تشکیل می‌شود تا پس از بهسازی وارد فاز اجرایی شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن