کره شمالی: مذاکره کننده ارشد ما در اردوگاه کار اجباری نیست

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز دوشنبه با انتشار تصاویری از کیم یونگ-چول، مذاکره کننده ارشد پیشین کره شمالی در گفتگوهای غیرهسته‌ای کردن شبه جزیره کره، ادعای رسانه‌های کره جنوبی مبنی بر دستگیری و فرستادن آقای کیم به اردوگاه‌های کار اجباری را رد کرد.

پیش از این در روز جمعه روزنامه «چوسون ایلبو» متعلق به کره‌ جنوبی، به نقل از یک منبع آگاه در کره شمالی مدعی شده بود که این مذاکره کننده ارشد که دست راست رهبر کره شمالی محسوب می‌شود و همتای مایک پمپئو در جریان مذاکرات بی‌فرجام هانوی بوده است، به اتهام جاسوسی برای آمریکا دستگیر و به اردوگاه کار اجباری فرستاده شده است.

در واکنش به این ادعا، خبرگزاری کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای با این محتوی که «آقای جاسوس» همچنان زنده است و در ساختار قدرت باقی مانده، تصاویری از کیم یونگ-چول در حالی که رهبر کره شمالی را در یک برنامه هنری مشایعت می‌کند، منتشر کرد.

به گفته این خبرگزاری، کیم یونگ-چول که معاون حزب کارگران کره شمالی نیز محسوب می‌شود، دهمین نفر از یک گروه دوازده نفره «برجسته» بوده که روز یکشنبه رهبر این کشور و همسرش را برای دیدن برنامه هنری همسران افسران ارتش کره شمالی همراهی کرده‌اند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن