صورتحساب برق خانه های بریتانیایی منفی می شود؟

دولت بریتانیا برای پرداخت هزینه برق اضافی تولیدی توسط تجدیدپذیرهای خانگی، طرح جدیدی ارائه کرده است که ممکن است صورتحساب برق این خانوارها را منفی کند.

به گزارش خبرنگار بین الملل «انرژی امروز» روز یکشنبه دولت بریتانیا اعلام کرد که برای پرداخت هزینه برق تولیدی اضافی توسط انرژی های تجدیدپذیر خانگی مثل پنل های خورشیدی، تصمیم به ارائه طرح جدیدی گرفته است.

حدود 800 هزار خانه در بریتانیا پنل خورشیدی دارند و قرار است طرح جدید جایگزین سیستم خرید تضمینی برق feed in tariff شود. سیستم خرید تضمینی برق در ماه آوریل در بریتانیا به اتمام می رسد.

کریس اسکیدمور، وزیر انرژی و رشد سبز می گوید: سیستم جدید به خانوارها اطمینان خواهد داد که با تبدیل شدن به یک تولید کننده سبز انرژی، پرداخت هزینه های برق تزریقی به شبکه برق تضمین خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، در ماه آوریل و با پایان طرح خرید تضمینی برق تجدیدپذیر، میزان پنل های خورشیدی راه اندازی شده در بریتانیا به کمترین میزان خود در 9 سال گذشته رسید.

در طرح جدید، خانوارها هزینه برق تولیدی خود را توسط تامین کننده های خود دریافت خواهند کرد و قیمت ها را آنها تعیین می کنند.

جروج جکسون، مدیر اجرایی شرکت بریتانیایی انرژی اکتاپوس، می گوید: اگر خانوارهایی که پنل خورشیدی و باتری دارند بتوانند برق خود را ذخیره کنند و آن را دوباره و زمانی که نیاز هست به شبکه برق بفروشند، در این صورت شاید صورت حساب برخی خانوارهای بریتانیایی منفی هم شود.

ضمانت نامه جدید خرید برق به خانوارهایی تعلق خواهد گرفت که تا 5 مگاوات ظرفیت نصب برق تجدیدپذیر داشته باشند و مجهز به وسایل اندازه گیری هوشمند باشند.

دولت در تلاش است قانونی تصویب کند که بر اساس آن هر تامین کننده برق که بیش از 150 هزار مشتری داشته باشند از اول ژانویه 2020 این قانون را اجرایی کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن