کشتی‌های تانکری یخ‌شکن قطب پیما عرصه جدید همکاری چینی-روسی

مقصد بیشتر کشتی‌های قطب پیما روسی مخصوص حمل گاز مایع، کشور چین است. بزرگ‌ترین شرکت تولید گاز طبیعی Novatek  و شرکت کشتیرانی روسی Sovcomflot و شرکت چینی، مجری جاده ابریشم دریایی جدید، با شرکت کوسکو قراردادی به منظور تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری مشترک با نام Maritime Arctic Transport LLC به امضا رساندند.

این توافقنامه مورخ 7 ژوئن و در حین برگزاری انجمن اقتصادی سن‌پترزبورگ به امضا رسیده است. در یک معامله جداگانه و در همان روز، شرکت Novatek توافقنامه‌ای را به‌منظور فروش سهام شرکت انرژی چینی بنام CNOOC که سهم 10 درصدی در پروژه Arctic LNG 2  دارد نیز به امضا رسانده‌اند.

تمرکز شرکت سرمایه‌گذاری مشترک Maritime Arctic Transport LLC بر مدیریت کشتی‌های تانکری یخ‌شکن قطب پیما در حال فعالیت و همچنین کشتی‌های جدیدی است که به این ناوگان ورود می‌کنند.

 توافقنامه فوق‌الذکر، به عنوان گامی کلیدی و به‌واسطه شرکت‌های چینی و روسی با سرمایه‌گذاری در مشارکت عملیات تجاری مسیر دریای شمال شناخته می‌شود. فرصت‌ها و انگیزه‌های جدید به‌منظور توسعه مشترک و بهره‌برداری از مسیر دریایی شمال و از طریق شرکت‌های فعال در این دو کشور فراهم خواهد شد.

هدف چهار عضو این توافقنامه، ایجاد همکاری بلندمدت به‌منظور تامین منابع مالی، توسعه مشارکت سالیانه با هدف حمل‌ونقل دریایی از منطقه شمالگان روسیه تا منطقه آسیا و اقیانوسیه بوده و همچنین سازمان‌دهی ترافیک محموله‌های ترانزیت در مسیر دریایی شمال بین آسیا و اروپا غربی نیز مدنظر است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن