اولویت روسیه برای انعقاد قراردادهای نفتی ایران

رییس گروه دوستی پارلمانی روسیه – ایران با رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.در ابتدای این دیدار فریدون حسنوند با تأکید بر روابط دیرینه و مستحکم فی‌ما‌بین دوکشور، گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در عرصه‌های گوناگون سیاسی – اقتصادی می‌تواند منافع دو ملت را تأمین کند و مانع جدی برای اجرای دسیسه‌های دشمنان دو کشور باشد

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اولویت داشتن روسیه در انعقاد قراردادهای نفتی و گازی با ایران و تشکیل اوپک گازی، افزود:مجلس شورای اسلامی مصوباتی در زمینه ساخت نیروگاه ها و پروژه‌هایی در بخش انرژی داشته که زمینه مناسبی برای همکاری دو کشور می‌باشد.

حسنوند ضمن حمایت از پروژه شرکت گاز پروم در ایران، اظهار داشت:همکاری های فی‌مابین بویژه در زمینه انرژی تنها معطوف به ایران و روسیه نمی‌باشد بلکه گستره‌ای از آسیای میانه تا خلیج فارس و شرق و و غرب این مناطق را شامل می‌شود.

وی همچنین بر لزوم ارتباط کمیسیون‌های انرژی در مجالس دو کشور و نشست‌های چندجانبه در این ارتباط بین مجالس کشورهای مختلف با محوریت ایران – روسیه تأکید کرد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته از سوی آمریکا، ابراز داشت:این امر لزوم همکاری اقتصادی در سطح بالا را، می‌طلبد تا آمریکا به هر بهانه‌ای ما و شما را تحریم نکند. همچنین می‌تواند نقش عمده‌ای در ارتباط میان ایران با برخی کشورهای اروپایی در حوزه اقتصادی و انرژی داشته باشد.

گنادی اسکلار، رئیس گروه دوستی روسیه – ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، گفت: ایران و روسیه دارای ظرفیت‌های مختلف همکاری بویژه در زمینه انرژی می‌باشند که استفاده از آن نیازمند حمایت و پشتیبانی پارلمانی است.

خروج آمریکا از توافقنامه پاریس موجب توقف همکاری مسکو- واشنگتن در زمینه انرژی می شود

وی در ادامه افزود: اظهارات رئیس جمهور جدید آمریکا مبنی بر خروج از توافقنامه پاریس می‌تواند، تلاشی برای متوقف کردن همکاری‌های دو کشور در زمینه انرژی بویژه نفت و گاز ‌باشد.

رئیس گروه دوستی روسیه – ایران در ادامه آمادگی خود را برای ایجاد روابط بین کمیسیونهای انرژی دو مجلس و همچنین برقراری نشست‌های چندجانبه بین مجالس کشورهای مختلف اعلام نمود و آن را عاملی برای گسترش فعالیتها در حوزه انرژی دانست.

گفتنی است، علی بختیار از اعضای کمیسیون انرژی نیز در این دیدار حضور داشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن