جنگل‌ها در فقر مطلق تجهیزات می‌سوزند

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه مهار آتش‌‎سوزی در ارتفاعات بدون استفاده از بالگرد و تجهیزات مدرن امکان پذیر نیست، گفت: جنگل‌ها در فقر مطلق تجهیزات می‌سوزند.

عباس پاپی زاده  در رابطه با آتش‌سوزی‌های گسترده در مراتع و جنگل‌های کشور، گفت: حجم بالای بارش‌ها سبب شد تا پوشش گیاهی غنی  و متراکمی را در سطح مراتع استان شاهد باشیم که همین پوشش گیاهی گسترده رفته رفته با گرم شدن هوا و شروع فصل گرما خطر بروز آتش‌سوزی را افزایش داده و گیاهان خشک با کوچک‌ترین جرقه‌ای می‌توانند خسارات بالایی را به همراه داشته باشند.

 نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نبود تجهیزات و نیروی‌محیط‌بان کافی در سازمان حفاظت از محیط زیست و سازمان جنگل‌ها مانع مهار سریع و به موقع آتش سوزی‌های گسترده میشود، افزود: مناطق کوهستانی زاگرس، بسیار صعب العبور بوده و اماکن حضور در مناطق تحت حریق وجود ندارد، از طرفی در این مناطق استفاده از وسایل معمول مانند کپسول و ماشین آتش‌نشانی به راحتی امکان پذیر نیست و باید از هواپیما و بالگرد‌های آب‌پاش برای مهار حریق استفاده کنیم که به هیچ عنوان در دست‌رس نیستند. 

برخی از آتش‌سوزی‌ها عمدی است محیط زیست به یگان‌های پهبادی تجهیز شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مهار آتش سوزی در ارتفاعات و مناطق صعب‌العبور نیازمند تجهیزات مناسب و مدرن است که متاسفانه به آن دسترسی نداریم، از این رو همه دوستداران محیط زیست به ناچار مجبور هستند نظاره‌گر سوختن درختان و سرمایه‌های کشورشان باشند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه برخی از آتش سوزی‌ها کاملا عمدی است، خاطر نشان کرد: این اتفاقات به دلیل نظارت ضعیف دستگاه‌های متولی است. بی تردید اگر سازمان محیط زیست و سازمان جنگل‌ها به یگان‌های پهبادی مجهز شود، تمامی آتش‌سوزی‌های عمدی و غیر عمدی در مناطق مختلف کشور به ویژه ارتفاعات را می‌تواند، مهار کند. اما متاسفانه در فقر مطلق تجهیزات و امکانات قرار داریم و هر ساله در فصول گرم باید شاهد سوخته شدن سرمایه‌های کشورمان باشیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن