بومی سازی ساخت و تعمیرات اسکله های شناور در هرمزگان

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تعمیرات اساسی و زیرآبی یک فروند اسکله فلزی شناور در بندر سیریک به منظور ایجاد زیرساخت جهت تسهیل در تخلیه و بارگیری لنج های صیادی انجام شد.

به گزارش «انرژی امروز» از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا پوررجبی با ارایه جزییاتی در خصوص انجام تعمیرات اساسی وزیرآبی یک فروند بارج ۱۵۰ تنی (اسکله شناور ) و نصب آن در بندر سیریک، اظهار داشت: مبلغ قرارداد ۸ میلیارد ریال بوده و طی مدت شش ماه به انجام رسید.

وی افزود: با توجه به ضرورت انجام تعمیرات زیرآبی سازه و بدنه و عرشه این اسکله فلزی شناور و همچنین  جابجایی محل استقرار اسکله مذکور پس از بررسی های کارشناسان فنی  و جانمایی جدید به منظوربهینه سازی فرآیند تخلیه و بارگیری، بارج ۱۵۰ تنی(سازه اسکله شناور) از بندرگاه سیریک با یدک کشی دریایی به مرکز استان انتقال یافت و تعمیرات آن در مجتمع بندری شهید رجایی به انجام رسید.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان فرآیندهای تعمیرات اساسی و زیرآبی این پروژه را شامل گریت بلاست کامل سازه، تعویض ورق و بازسازی کامل عرشه به همراه تقویت سازه و عرشه، بازسازی و نوسازی کامل پل دسترسی، تغییر روش اتصال شناور به اسکله، رنگ آمیزی کامل سازه و نصب مجدد در بندرگاه سیریک برشمرد.

به گفته وی، بدنه این سازه با تکیه بر دانش متخصصان بومی و توانمندی مهندسان ایرانی از جنس فولاد دریایی درجه عالی با اخذ تاییدیه از یک موسسه رده بندی معتبر ایرانی ساخته شده است.

پوررجبی هدف از اجرای این پروژه را ایجاد زیرساخت جهت تسهیل در تخلیه و بارگیری لنج های صیادی در بندر سیریک دانست و گفت: این پروژه، در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و توسعه فرصت های شغلی در حوزه دریایی برای جوانان بومی منطقه مخصوصا شرق استان صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، بندر چندمنظوره سیریک با ۳۴ هکتار وسعت حوضچه، پس از بندر شهید رجایی از بزرگترین حوضچه در محدوده سواحل استان هرمزگان برخوردار است. طول بازوی اصلی این بندر ۱۴۰۰ متر و طول بازوی فرعی آن ۸۷۹ متر است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن