نامزد نمایندگی آمریکا در سازمان ملل: تغییرات اقلیمی خطری جدی است

نامزد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای کسب کرسی نمایندگی این کشور در سازمان ملل برخلاف نظر آقای ترامپ گفته است که تغییرات اقلیمی «منبع خطرات جدی» است.

کلی کرافت در جلسه بررسی صلاحیتش به قانونگذاران گفت که او «مدافع ادای سهم همه کشورها در رسیدگی به موضوع تغییرات اقلیمی خواهد بود.»

او در گذشته گفته بود که نظر «هر دو طرف» بحث درباره تغییرات اقلیمی را قبول دارد.

ترامپ قبلا این تغییرات را «ساختگی» خوانده و اجماع علمی درباره این موضوع را زیر سوال برده است.

پیشتر در ماه جاری ترامپ گفت که تغییرات اقلیمی «مسیری دو طرفه دارد» و سایر کشورها را به خاطر دامن زدن به کیفیت بد آب و هوا مقصر دانست.

او در سال ۲۰۱۷ تصمیم خود برای خارج کردن آمریکا از توافق بزرگ اقلیمی ۲۰۱۵ پاریس را اعلام کرد چون به گفته او به ضرر کارگران آمریکایی است.

خانم کرافت که هم اکنون سفیر آمریکا در کاناداست، در سال ۲۰۱۷ در گفتگو با شبکه سی بی سی نظر مشابهی را بیان کرده بود دایر بر اینکه «دانشمندانی در هر دو سوی این روایت هستند که حرفشان دقیق است.»

اما او روز چهارشنبه در جلسه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با عقب نشینی از آن نگاه گفت که «رفتار انسان به تغییرات اقلیمی دامن زده است. بگذارید شکی باقی نگذارم: من این موضوع را جدی می گیرم.»

او همچنین اذعان کرد که «سوخت های فسیلی در تغییرات اقلیمی نقش داشته اند.»

با این حال خانم کرافت از تصمیم آقای ترامپ برای خروج از توافق پاریس حمایت کرد و گفت لازم نیست آمریکا «برای حفظ رهبری (در جهان) بخشی از این توافق باشد.»

او افزود که آمریکا نباید «به نمایندگی از طرف باقی جهان باری بیش از حد بلند کند.»

نامزد آقای ترامپ به خاطر ارتباط با صنعت زغال سنگ زیر ذره بین بوده است. او همسر جوزف کرافت سوم، مدیر یکی از بزرگترین شرکت های زغال سنگ آمریکا به نام «الاینس رویسورس پارتنرز» است.

او در پاسخ به سوالات شدید دمکرات ها در این مورد که چه نقشی در مباحثات سازمان ملل در مورد سوخت های فسیلی خواهد داشت، قول داد در صورتی که آیین نامه های اخلاقی دولت ایجاب کند خود را از چنین گفت و گوهایی کنار خواهد کشید.

خانم کرافت در صورت تایید صلاحیتش جایگزین نیکی هیلی خواهد شد که اکتبر گذشته از این پست استعفا داد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن