طرح سامانه هوشمند اندازه‌گیری دبی کانال پای‌پل کرخه در خوزستان عملیاتی شد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان از عملیاتی شدن طرح پژوهشی سامانه هوشمند اندازه‌گیری دبی کانال پای‌پل کرخه در شبکه آبیاری کرخه شمالی خبر داد.

یعقوب کرمی گفت: این طرح در حوزه شبکه آبیاری کرخه شمالی به‌منظور اندازه‌گیری دبی به‌صورت دقیق و آنلاین و دسترسی به میزان دبی در بازه‌های زمانی روزانه، ماهانه و سالانه با استفاده از دستگاه دبی‌سنج و نرم افزار جانبی به انجام رسیده است.

وی افزود: دستگاه طراحی شده قادر است با استفاده از نرم‌افزار مربوطه، تغییرات دبی را همزمان با تغییر در مقدار جریان و سطح آب ثبت کرده و گزارش دهد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان، دیگر ویژگی این طرح را ارسال اطلاعات به‌دست آمده از دستگاه از طریق پیامک یا ایمیل عنوان کرد و گفت: در ابتدای کانال پای‌پل و محل نصب دستگاه دبی‌سنج، نمایشگر الکترونیکی نیز جهت گزارش میدانی اپراتور تعبیه شده است.

به گفته وی، طراحی و اجرای این طرح با مشارکت شرکت بهره‌برداری شمال خوزستان و شرکت دانش بنیان یاور سارنیا در مدت دو سال صورت گرفته و هم‌اکنون سامانه هوشمند اندازه‌گیری دبی کانال پای‌پل در دست بهره‌برداری است.

شبکه آبیاری کرخه شمالی شامل شبکه‌های دشت اوان، دوسالق، ارایض و باغه جمعا  ۶۵ هزار هکتار از اراضی مناطق وسیعی از حوزه شمال رودخانه کرخه را در بر می‌گیرد و کانال اصلی این شبکه (پای پل) ۱۰۷ کیلومتر طول دارد.

این کانال علاوه بر مصارف کشاورزی، آب شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، دشت‌آزادگان و روستاهای مسیر را تامین می‌کند.

شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را برعهده دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن