مشارکت بخش خصوصی در تامین برق کشور ضروری است

معاون حقوقی، امور مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو گفت: در آینده به 2 هزار مگاوات برق در استان کرمان نیاز داریم که حضور بخش خصوصی برای تامین برق مورد نیاز ضروری است.

رضا انجم شعاع در نشست بررسی مسائل برق و انرژی استان کرمان با حضور معاونان وزیر نیرو، اعضای کمیسیون انرژی مجلس، استاندار کرمان و مدیران عامل شرکت‌های توزیع برق استان در اتاق بازرگانی کرمان افزود: استان کرمان ظرفیت توسعه در بخش‌های مختلف از جمله انرژی را دارد.

وی ادامه داد: سالانه ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات برق و بیش از ۶ میلیارد متر مکعب آب در استان کرمان مصرف می‌شود که رقم بالایی است.

استاندار کرمان نیز با انتقاد از عدم توسعه یافتگی استان کرمان عنوان کرد: با وجود آنکه استان کرمان ظرفیت‌های بسیاری خوبی دارد، اما متاسفانه در برخی شاخص‌ها از متوسط کشور پایین‌تر و عقب‌تر است که باید نگاه ویژه‌ای از سوی مسئولان کشوری و حتی استانی به کرمان شود.

سید مهدی طبیب‌زاده، رییس اتاق بازرگانی کرمان نیز انرژی را یکی از پیشران‌های اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: انرژی می‌تواند پیشران توسعه کشور باشد، اما از سوی دیگر بیشترین اسراف را در این بخش شاهد هستیم.

طبیب‌زاده رقابت غیرمنصفانه بخش دولتی با بخش خصوصی را یکی از دغدغه‌های اصلی بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: اگر به فکر نجات بخش خصوصی نباشید، آنهایی که هنوز در این بخش فعال هستند در آینده بسیار نزدیک اقتصاد کشور را ترک کرده و در جای دیگری سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

وی از تشکیل اندیشکده انرژی در اتاق بازرگانی کرمان خبر داد و اظهار کرد: اندیشکده انرژی یک اتاق فکر بسیار خوبی برای راهگشایی در راستای توسعه است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان در این جلسه با اشاره به مطالعات انجام شده در زمینه بازار تعادل ظرفیت بار عنوان کرد: بر اساس این نتایج کمبود قطعی منابع انرژی و کمبود قطعی پیک بار را داریم.

عبدالهی به ضرورت ایجاد برنامه‌های مصرف چون فرهنگ سازی پایدار و افزایش بهره وری بهینه سازی مدیریت مصرف پرداخت و افزود: وزارت نیرو می‌تواند انرژی مصرف نشده را از مشترکانی که انرژی برای آنها کم اهمیت‌تر هست خریداری نماید و با سیستم‌های هوشمندی که راه اندازی شده بار را به صورت لحظه‌ای پایش و از طریق مولدهای دیزلی که ظرفیت موجود هستند انرژی را به شبکه تزریق کند.

وی به طرح انرژی پویان در جهت فرهنگ سازی مدیریت مصرف اشاره کرد و افزود: این طرح با مشارکت دانش آموزان مقطع دبیرستان در راستای بهینه سازی مصرف آب، انرژی و حفاظت محیط زیست راه اندازی شده است.

در پایان، محمدحسن متولی‌زاده مدیرعامل شرکت توانیر، اعضای کمیسیون انرژی و مدیران وزارت نیرو از غرفه انرژی پویان که توسط شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان در سالن اتاق بازرگانی برپا شده بود بازدید کرده و از کتاب تاریخ صنعت برق کرمان که به همت شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان تدوین شده بود در محل نمایشگاه دایمی سیر تحول صنعت برق کرمان رونمایی شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن