استاندارد آموزشی رانندگی محموله‌های خطرناک تهیه و تایید شد

با هدف توسعه دانش شغلی و تربیت انسانی ماهر برای فعالان و متقاضیان ورود به بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کشور استاندارد سازی دوره آموزشی رانندگی محموله‌های خطرناک (حمل‌ونقل جاده‌ای مواد خطرناک) تهیه و توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تایید شد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مهران قربانی عضو هیات عامل و معاون حمل‌ونقل این سازمان با توجه به تفاهم‌نامه همکاری سازمان راهداری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در زمینه ارتقای دانش نظری و مهارتی شاغلین بخش حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: تاکیدات صورت گرفته در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مبنی بر اهمیت آموزش رانندگان حامل محمولات خطرناک با تلاش و همکاری صورت گرفته توسط کارشناسان خبره سازمان متبوع، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، انجمن صنفی مجریان آموزشی و فعالان مرتبط بخش خصوصی استاندارد سازی دوره آموزشی رانندگی محموله‌های خطرناک (حمل‌ونقل جاده‌ای مواد خطرناک) تهیه و توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با کد بین المللی ۸۳۳۲۲۰۱۳۰۱۵۰۰۱۱ ISCO تایید شد.

وی با بیانم اینکه «استاندارد بین المللی ISCO-۲۰۰۸ توسط سازمان بین المللی کار ILO تهیه و مورد تایید قرار گرفته و اعتبار آن ۲۰ سال است» گفت: پس از اتمام اعتبار آن تا پایان سال ۲۰۲۸ میلادی، مجددا مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

معاون حمل و نقل این سازمان افزود: گواهینامه آموزشی صادره برای فراگیران (شاغلین بخش حمل‌ونقل جاده‌ای) در کشورهای عضو سازمان بین المللی کار ILO دارای اعتبار بوده و می‌توانند با استفاده از مزایای آن فعالیت نمایند.

قربانی در خاتمه بیان کرد: اجرای دوره آموزشی فوق با توجه به استاندارد تهیه شده توسط مجریان آموزشی دارای صلاحیت فعالیت از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح کشور به فراگیران ارائه می شود.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تهیه و تایید استاندارد آموزشی رانندگی محموله‌های خطرناک با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن