طرح آبرسانی به جهرم در آستانه بهره‌برداری است

نماینده مجری طرح آبرسانی به جهرم از سد سلمان فارسی گفت: این طرح که در آستانه بهره‌برداری است، به گونه‌ای طراحی و ساخته شده که بتواند برای یک دوره طولانی مدت حداقل 30 ساله و شبانه‌روزی آب سالم را برای مردم شهرستان جهرم تامین کند.

محمود نوروزی اظهار داشت: در حال‌حاضر تامین آب شرب و بهداشت شهر جهرم از منابع زیرزمینی صورت گرفته و کمبود آن از سد سلمان فارسی به‌عنوان منبع سطحی با قابلیت اطمینان پایدار موجود در منطقه تامین می‌شود.

وی افزود: این طرح به‌منظور رفع نیاز شرب و بهداشت جهرم تا افق 1420 به میزان 10 میلیون متر مکعب در سال در نظر گرفته شده و برای این منظور مجموعه‌ای کامل از یک طرح جامع آبرسانی بکارگیری شده است.

نماینده مجری طرح آبرسانی به جهرم از سد سلمان فارسی ادامه داد: 50 کیلومتر خط انتقال، دو ایستگاه پمپاژ آب در خشکی، یک مجموعه تصفیه‌خانه متعارف، چهار باب مخزن با ظرفیت 17 هزار متر مکعب، 34 کیلومتر شبکه 20 کیلوولت و پست اختصاصی فشار متوسط برق و ایستگاه آبگیر شناور، از جمله اقدامات انجام شده در این طرح است.

نوروزی اظهار داشت: تا کنون مجموع هزینه طرح بالغ‌بر 200 میلیارد تومان بوده و امید داریم با راه‌اندازی این طرح نگرانی مردم نسبت به تامین آب پایدار، سالم و بهداشتی کاملا برطرف شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن