شیرین‌سازی ۵۰ هزار مترمکعب آب برای روستاهای بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه ۵۰ درصد به منابع تامین آب شیرین‌کن‌ها برای مصرف آب روستاهای این استان اضافه می‌شود.

روح‌الله طاهریان‌پور افزود: هم اکنون مصرف آب روستاهای این استان روزانه ۱۰۰ هزار مترمکعب است که از خطوط آبرسانی کوثر، کازرون- بوشهر و منابع محلی داخلی استان تامین می‌شود.

وی ادامه داد: در این ارتباط طرح آب شیرین‌کن ۲۸ هزار متر مکعبی سیراف – جم با ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در دست اجراست که پیش‌بینی شده تا پایان سال جاری ظرفیت شیرین‌سازی ۱۰ هزار متر مکعب آن فعال شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی ابنیه این طرح اکنون 50 درصد است و در بخش تجهیزات آن اقدامی صورت نگرفته که پیش‌بینی شده با انتخاب سرمایه‌گذار جدید این طرح سرعت قابل قبولی بگیرد.

طاهریان‌پور ادامه داد: سرمایه‌گذاری اولیه برای آب شیرین‌کن ۲۸ هزار متر مکعبی سیراف – جم ۷۵۰ میلیارد ریال بود که افزایش قیمت ناشی از تغییرات نرخ ارز اعتبار مورد نیاز احداث آن را به ۲ هزار میلیارد ریال افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: پروژه آب شیرین‌کن هفت هزار و ۵۰۰ متر مکعبی روستایی تنگستان اجرایی شده که با سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد ریالی ظرف یک‌سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

طاهریان‌پور اضافه کرد: آب شیرین‌کن‌های یک‌هزار مترمکعبی روستاهای شیف و حومه و هلیله و بندرگاه هرکدام  با ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری  اجرایی شده که تا پایان سال تکمیل و وارد مدار تولید می‌شوند.

وی افزود: آب شیرین‌کن ۶۰۰ متر مکعبی روستاهای ساحلی دشتی نیز با ۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری تا پایان سال جاری احداث می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر افزود: دو سایت ۲۰۰۰ مترمکعبی آب شیرین‌کن روستاهای شهرستان دیر و کنگان درحال پیگیری جهت اخذ مجوزهای لازم است که در اجرای این دو پروژه هرکدام ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی یادآور شد: در مجموع ظرفیت ۵۰ هزار متر مکعب آب شیرین‌کن در روستاهای استان بوشهر در دست اجراست که بخشی از این پروژه‌ها تا پایان امسال و بخشی دیگر نیز تا سال آینده تکمیل می‌شود.

طاهریان‌پور ادامه داد: هزینه آب مورد نیاز روستاهای استان بوشهر که از محل آب شیرین‌کن‌ها تامین شده به‌طور متوسط ۴۰ تا ۵۰ هزار ریال به ازای هر مترمکعب است، این در حالی است که همین آب با هر مترمکعب کمتر از سه هزار ریال به دست مشترکان می‌رسد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن