تولید بیودیزل ارزش افزوده ضایعات را افزایش می دهد

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: تولید گازوییل زیستی در مقیاس وسیع، علاوه بر ارائه راهکار برای افزایش اکتان بنزین مصرفی کشور و کاهش آلاینده‌ها، توانمندی بالقوه برای راه‌اندازی و توسعه صنایع کشاورزی را افزایش می دهد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری درباره ضرورت توسعه تولید گازوییل زیستی در کشور، بیان کرد: اگر بتوانیم صنعت تولید گازوییل زیستی را در کشور توسعه دهیم، صنایع کشاورزی و تبدیلی نیز توسعه خواهد یافت که این موضوع نقش بسزایی در رونق اقتصادی کشور خواهد داشت.

وی افزود: تولید بیواتانول در مقیاس وسیع، یکی از مهم ترین و موثرترین عوامل برای افزایش اکتان بنزین مصرفی و کاهش آلاینده‌های هوای کشور است.

به گفته قانعی، تولید بیودیزل ارزش افزوده ضایعات را افزایش می دهد و کشور را از نظر تامین خوراک دام و طیور خودکفا خواهد کرد. همچنین اشتغالزایی قشر تحصیل کرده در کشور را افزایش می دهد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همچنین تصریح کرد: اجرای برنامه جایگزینی اتانول زیستی و توسعه واحدهای تولید آن، تولید 35درصد کنجاله دامی مورد نیاز کشور و استفاده وسیع از ضایعات غلات کشور را در پی خواهد داشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن