خسارات زلزله به تاسیسات نفت و گاز مسجد سلیمان بررسی شود

جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان مسجدسلیمان با حضور دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و تعدادی از مدیران کل استان خوزستان در سالن جلسات مهمانسرای نفت برگزار شد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، شریعتی در این جلسه با اشاره به حادثه ی زمین لرزه 5.7 ریشتری هفته گذشته در مسجدسلیمان گفت: اگرچه بنا به عنایت الهی جان شهروندان در برابر این بلا به خطر نیفتاد ولی باید بدانیم و آگاه باشیم که حوادث اینچنینی بسیار محتمل و برای مقابله با آنها بایستی آماده باشیم .

استاندار خوزستان با اشاره به میزان خسارت وارده به ساختمان برخی مدارس گفت: زمان به سرعت می گذرد و می بایست برای شروع سال تحصیلی جدید وضعیت همه مدارس مطلوب و برای حضور دانش اموزان مهیا گردد.

دکتر شریعتی با عنوان اینکه برای تعمیر و مقاوم سازی مدارس می بایست تمامی اعتبارات جذب و اعتبارات جدید نیز تخصیص یابد افزود: با اولویت تعمیر و مقاوم سازی مدارس، حتی اگر نیاز باشد اعتبارات سایر شهرها را نیز برای انجام این مهم جابه جا و تخصیص خواهیم داد.

وی با تاکید به دستگاه های متولی ارزیابی و برآورد خسارت زلزله اظهار داشت: با توجه به صحبتی که با رییس جمهور محترم داشته ام ایشان اظهار داشته اند هیات وزیران برای کمک به مسجدسلیمان حتما مصوبه ای خواهد داشت و ضرورت دارد به منظور بهره مندی از این عنایت ریاست محترم جمهور کار ارزیابی و برآورد خسارت به همه اماکن این شهر زودتر آماده و گزارش مربوطه ارایه گردد.

 دکتر شریعتی در پایان ضمن تاکید بر رسیدگی به مشکلات زلزله زدگان ساکن در سالن های ورزشی نفت گفت: ضمن رسیدگی به وضعیت رفاهی و تغدیه این افراد ضرورت دارد مراقبت های بهداشتی و درمانی لازم نیز از این افراد تا زمان تعیین تکلیف از سوی همه  دستگاه های دولتی به عمل آید و صورت پذیرد.

 پیش از سخنان استاندار خوزستان، مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی، هلال احمر،آموزش و پرورش و محیط زیست گزارشی از وضعیت خسارات وارده به اماکن و همچنین اقدامات دستگاه های ذکر شده در حادثه زلزله مسجدسلیمان مطرح کردند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن