تحریم هلدینگ خلیج‌فارس تاثیری بر صادرات محصولات این شرکت‌ نداشته است

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: تحریم هلدینگ خلیج‌فارس تاکنون تاثیری بر صادرات محصولات این شرکت‌ها نداشته است.

عدل هاشمی‌پور گفت: همان‌طور که صنعت پتروشیمی در حال جایگزین شدن صنعت نفت است، باید استفاده از سوخت CNG در سطح جامعه نیز جایگزین بنزین و گازوئیل شود تا اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کند. 

وی با اعتقاد به اینکه فرهنگ استفاده از سوخت CNG در کشور افزایش پیدا کرده است، افزود: تلاش چند ماه گذشته دولت برای افزایش قیمت بنزین یکی از دلایل اصلی کمیسیون انرژی برای تقویت استفاده از سوخت CNG بود.

عدل هاشمی‌پور درخصوص «طرح الزامات اجرای توزیع و عرضه سوخت سی.ان.جی در کشور»، گفت: ضرورت تقویت استفاده از  CNG به‌عنوان سوخت ارزان و سالم‌تر از بنزین و گازوئیل آن هم در شرایط تحریم کشور بر کسی پوشیده نیست به همین دلیل کمیسیون انرژی مجلس «طرح الزامات اجرای توزیع و عرضه سوخت سی.ان.جی در کشور» را با هدف اصلاح نحوه توزیع و عرضه تدوین و به صحن علنی ارسال کرده است. 

تولید برخی از شرکت‌های پتروشیمی‌ افزایش پیدا کرده

هاشمی‌پور با اشاره به وضعیت شرکت‌های پتروشیمی‌ در کشور، اضافه کرد: خوشبختانه تحریم‌ها سبب رونق و افزایش تعداد شرکت‌های پتروشیمی شد و اکنون برخی از این شرکت‌ها تولید خود را افزایش داده و تعدادی دیگر در مسیر راه‌اندازی هستند.

این نماینده مجلس بیان کرد: در گذشته نه چندان دور برای تولید محصولات پتروشیمی به وارد کردن تجهیزات از خارج از کشور نیازمند بودیم، اما اکنون حدود 60 تا 70 درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی در داخل کشور ساخته می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تحریم هلدینگ خلیج‌فارس و 39 شرکت‌ زیرمجموعه آن تاکنون تاثیری بر تولید و صادرات محصولات این شرکت‌ها نداشته است، مطرح کرد: همچنین تجهیزات ساخت داخل برای تولید صنایع پتروشیمی تا چند سال دیگر در کشور موجود است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن