چرا گاز شیل فروش نمی‌رود؟

بر اساس اعلام کمسیون گاز ذخیره‌ای گاز طبیعی تولید تشکیلات شیل ایالات متحده بالاترین رکورد خود را ثبت کرده است. احتمالا این باید خبر خوبی برای هر کسی باشد به غیر از کسانی که به عنوان تولید کننده گاز شیل شناخته می‌شوند: خطوط لوله کافی برای انتقال گاز وجود ندارد، آن هم گازی که به دلیل منابع فراوان آن، ‌ارزان قیمت است.

به گزارش «انرژی امروز» اویل پرایس نوشت: با بازیابی قیمت گاز، تولید کنندگان گاز شیل جسورتر شدند و شروع به تولید کردند. همان کاری که نفت شیل می‌کند.

در نتیجه بر اساس اطلاعاتی که بلومبرگ منتشر کرده است تولید میادین مارسلوس و پرمیان به یک رکورد رسید. در شیل مارسلوس،‌ تولید روزانه نزدیک به 20 میلیارد فوت مکعب بود و در پرمیان نزدیک به 10 میلیارد فوت مکعب.

در هفته گذشته، حساب کتاب اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده به اینجا رسید که تولید گاز در مارسلوس به روزی 19.55میلیارد فوت مکعب رسیده و در پرمیان هم 8.49 میلیارد فوت مکعب گاز تولید کرده است. میدان اوتیکا هم 4.45 میلیارد فوت مکعب، و ‌میادین هینزویل و ایگل فورد هر دو بیش از 6 میلیارد فوت مکعب تولید گاز داشتند.

آژانس بین‌المللی انرژی IEA هم اعلام کرده است ماه آینده تولید گاز باز هم افزایش یافته و به 52.858 میلیارد فوت مکعب خواهد رسید،‌ در ماه جاری تولید گاز طبیعی 52.021 میلیارد فوت مکعب بود.

از طرفی اداره حفاظت از محیط زیست ویرجینیای غربی به شرکت شرکای انتقال انرژی ETP دستور داده است که کار بر روی ساخت پروژه راور، ‌بزرگ‌ترین پروژه خط انتقال گاز طبیعی در حال ساخت کشور را متوقف کند.

این دستور یکی دیگر از موانع موجود بر سر راه خط لوله 4.2 میلیارد دلاریِ 713 مایلی است که قرار است گاز را از میادین اوتیکا و مارسلوس به دیگر بخش ایالات متحده منتقل کند.

در اوایل سال جاری، نشت مایع حفاری در مسیر ساخت آن در اوهایو، کمسیون قوانین فدرال آمریکا را که به عنوان متصدی اجرای این خط لوله برآن داشت تا به ممنوعیت حفاری‌های افقی رای دهد.

تاخیر در تکمیل راور، خبر بدی برایETP است که خط لوله داکوتا را نیز در دست ساخت دارد که احتمالا این خط لوله هم به چنین سرنوشتی دچار شود.

از طرفی این خبر برای تولید کنندگان هم خبر خوبی نیست به‌طوری که وال استریت ژورنال نوشته است گاز اوتیکا و مارسلوس با تخفیفی ویژه نسبت به شاخص هنری‌هوب فروخته می‌شود.

خط لوله‌ها در مقایسه با حمل و نقل ریلی و تانکری به عنوان امن‌ترین روش برای انتقال گاز طبیعی و نفت و محصولات گازی مطرح هستند.

نیوز اند وورد ریپورت ایالات متحده نوشته است که از سال 2007 تا 2016 حدود 0.66 رخ‌داد در هر میلیارد تن مایل خطوط لوله نفت و 0.73 رخ‌داد در خطوط لوله گاز رخ داده است.

حال این اعداد را با 2.20 رخ داد در هر میلیارد تن مایل سفر با قطار و 7.11 رخ‌داد در هر میلیارد تن مایل سفر با کامیون مقایسه کنید.

کمبود خطوط لوله در ایالات متحده هم تولید کننده و هم مصرف کننده را با چالش مواجه کرده است.

حالا ملاحظات زیست محیطی برای ETP در مورد خط لوله داکوتا هم مشکل ساز می‌شود. شرکت برای تکمیل این خط لوله زمان کمی دارد که خود آن ممکن است منجر به ایجاد مشکل شود.

ایالات متحده برای انتقال گاز از منبع فراوان آن به مکان‌های مورد نیاز با مشکل مواجه شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن