بررسی عملکرد وزارت نیرو در مدیریت بحران سیل با حضور اردکانیان

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: عملکرد وزارت نیرو در بحث مدیریت بحران سیل با حضور رضا اردکانیان بررسی شد.

علیم یارمحمدی گفت: در این نشست با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو، گزارش این وزارتخانه درباره مدیریت بحران سیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اردکانیان توضیحاتی را در این رابطه ارائه کرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به وقوع سیل در برخی از استان های کشور، کمیسیون عمران مجلس بر اساس درخواست تعدادی از نمایندگان طبق ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس، به دنبال بررسی عملکرد وزارتخانه ها و دستگاه ها در بحث مدیریت بحران سیل است.

احتمال ارسال گزارش عملکرد دستگاه ها در مدیریت سیل به قوه قضائیه

وی ادامه داد: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، گزارش مربوطه طی برگزاری نشست های متعدد و جمع آوری اطلاعات تدوین شده و برای قرائت به صحن علنی مجلس ارسال می شود، حال در صورت درخواست نمایندگان در صحن، گزارش برای بررسی بیشتر به دستگاه های مربوطه از جمله قوه قضائیه ارسال خواهد شد.

یارمحمدی گفت: در این نشست سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله قاسم جاسمی، علی وقف چی، محمد حسین فرهنگی، سیدکمال الدین شهریاری و حسن کامران درباره پروژه های آبرسانی از وزیر نیرو مطرح و مورد بررسی قرار گرفت، در نهایت برخی از نمایندگان سوال کننده از پاسخ های وزیر قانع نشده و سوالات برای بررسی به صحن علنی ارسال شد، البته برخی از سوال کنندگان نیز به وزارتخانه برای تعیین تکلیف موضوعات و پروژه ها مهلت دادند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: یکی دیگر از محورهای نشست سوال بنده از اردکانیان وزیر نیرو درباره مشکل کم آبی و خشکسالی در استان سیستان و بلوچستان و روند کند و آهسته اجرای پروژه های آبرسانی بود، البته در چند سال اخیر وزارتخانه اقدامات خوبی برای تحقق این پروژه ها صورت داده، اما اجرای آن نیازمند یک تصمیم گیری فرابخشی است، از این رو من در کل از توضیحاتی مطروحه قانع نشده و طرح سوال به صحن علنی مجلس ارجاع شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن