خبر نیامدن زنگنه جوسازی است

عضو ارشد فراکسیون امید گفت: شاید به صورت غیر رسمی خبر عدم تمایل آقای مهندس زنگنه مطرح شود؛ اما آنچه به صورت رسمی در حال پیگیری است و ما از آن خبر داریم ایشان همچنان گزینه اصلی تصدی وزارت نفت است. نیامدن آقای زنگنه جوسازی است و ایشان اعلام انصراف نکرده‌اند.

علیرضا رحیمی، نماینده تهران، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز درباره عدم‌تمایل وزیر نفت به حضور در دولت دوازدهم گفت: اگر چه اخباری در رسانه‌ها مبنی بر عدم تمایل وزیر نفت به حضور در دولت دوازدهم منتشر شده‌است اما ایشان تاکنون چنین اظهاری نداشتند و اعلام انصراف نکرده‌اند.

وی در ادامه در واکنش به آنچه در رسانه‌ها آمده است، تصریح کرد: شاید به صورت غیررسمی خبر عدم تمایل مطرح شود اما آنچه به صورت رسمی در حال پیگیری است و ما از آن خبر داریم ایشان همچنان گزینه اصلی تصدی وزارت نفت است. نیامدن آقای زنگنه جوسازی است. مساله مهم این است که برای تعیین کابینه نگاه به تقویت و افزایش کارآمدی کابینه مدنظر باشد.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه «بیش از 40 تا 50 درصد کابینه تغییر می‌کند»، تصریح کرد: قرار بر این است وزرای موفقی که عملکرد مثبت و موفقی در سطح ملی و دولت داشتند نه تنها کنارگذاشته نشوند؛ بلکه امیدواریم رییس‌جمهوری در چینش کابینه بر افزایش تعداد این وزرا همت کنند.

وی با بیان اینکه «فعلا گزینه دیگری برای وزارت نفت مطرح نیست»، تصریح کرد: رایزنی‌ها با آقای زنگنه در حال انجام است و طبیعتا تا زمانی که امکان حضور ایشان در کابینه وجود داشته‌باشد، گزینه دیگری مطرح نمی‌شود. آقای زنگنه، از وزرای موفق دولت یازدهم بوده‌ و جایگزینی بر آن در نظر گرفته نشده‌ است.

وی همچنین افزود: متاسفانه وقتی فضا، فضای تخریب باشد وزرای توانمند هم انگیزه‌شان تاثیر می‌پذیرد و این جابه جایی انگیزه‌ها می‌تواند هم به جامعه و هم کشور خسارت وارد کنند.

رحیمی درباره بررسی عملکرد وزرا در فراکسیون امید و نحوه انجام آن  گفت: در این پروسه عملکرد کلی وزرا را از نمایندگان نظرسنجی کرده‌اند و متناسب با اطلاعات و نظرات نمایندگان نتیجه‌گیری انجام گرفت. گزارش این بررسی به صورت محرمانه و مستقیم به آقای روحانی داده‌ایم.

گمانه‌ها قابل اتکا نیست

این عضو فراکسیون امید درباره وزارت نیرو و حضور و عدم حضور حمید چیت‌ چیان تاکید کرد: گزینه‌هایی همچون آقای بیطرف و آقای اردکانیان از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شده؛ اما واقعیت این است که این گمانه‌زنی‌ها قابل اتکا نیست. زیرا در نهایت خود آقای روحانی تصمیم می‌گیرد چه کسی را انتخاب کند.

وی در ادامه افزود: این اطلاعات بیشتر فضاسازی است و نباید به آن وقعی گذاشت. درباره وزارت نیرو هم نقاط ضعف و قوت در کنارهم وجود داشته؛ اما عملکرد آقای چیت‌ چیان در کل مثبت بوده است. به عبارتی نباید توانمندی‌ها و نتایج مثبت عملکرد ایشان را نادیده گرفت؛ درباره وزارت نیرو هم بعید است تغییری ایجاد شود.

رحیمی در پایان با بیان اینکه «اولین سال برنامه ششم توسعه همزمان با اولین سال دولت دوازدهم است»، تاکید کرد: بر همین اساس ما امیدواریم کابینه‌ای مقتدر معرفی شود و امیدواریم بنابر شرایط کنونی و با نگاه به آینده افراد برای وزارت‌خانه ها معرفی شوند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن