۶ محصول جدید نانویی صنعت ساختمان به بازار عرضه شد

به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شش شرکت فعال در حوزه فناوری‌ نانو با شرکت در نوزدهمین نمایشگاه بین‎المللی صنعت ساختمان که از ۶ الی ۹ مردادماه جاری در نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، دستاوردهای خود را برای بازدیدکنندگان عرضه کردند.

شرکتی که در زمینه تولید نانوغشاهای سرامیکی فعالیت دارد، رهیافتی برای تصفیه آب خاکستری ارائه کرده است.

شرکت دیگری با محصول کفپوش‌های رزینی مقاوم در برابر سایش، در این نمایشگاه حضور دارد تا کفپوش‌های تقویت شده با فناوری‌نانو را برای حوزه ساختمان ارائه کند.

همچنین یک شرکت مهندسی، در این نمایشگاه نانو بتن سبک سازه‌ای که در ابنیه و تراورس قابل استفاده است و با داشتن وزن مخصوص بسیار پایین و مقاومت بسیار بالا نسبت به نمونه‎های مشابه برتری دارد را، عرضه کرده است.

یک شرکت فناور نیز محصولاتی در حوزه لوله و اتصالات عرضه کرده است که از نظر کیفیت به دلیل بهره‌مندی از فناوری‌نانو نسبت به محصولات رایج، عملکرد بهتری دارد.

گروه فناور دیگری با تولید دستکش‌هایی با پوشش آبگریز در این نمایشگاه حضور یافته است. قسمت کف این دستکش‌ها از نیتریل یا لاتکس طبیعی تولید شده و قسمت پشت دستکش از الیاف تهیه شده است.

مقاومت در برابر برش به دلیل استفاده از پوشش لاتکس، مقاومت در برابر مواد نفتی، اسیدی و روغنی به دلیل استفاده از پوشش‌های نیتریل و خاصیت آبگریزی به دلیل دارا بودن نانوذرات؛ از ویژگی‌های این دستکش‌های ایمنی با نام تجاری بوفالو است.

ششمین شرکت که محصول خود را در نوزدهمین نمایشگاه بین‎المللی صنعت ساختمان عرضه کرده، یک شرکت فعال در حوزه شیمیایی و رنگ سازی است که پوشش جاذب صوت و عایق حرارتی حاوی نانومواد را در این نمایشگاه عرضه می‌کند.

شایان ذکر است، فیلم تبلیغاتی کوتاه برخی محصولات شرکت‌ها نظیر چسب دو جزئی، لاک اکریلیک، کاشی‌های تزئینی با پوشش PVD و اندود پایه سیمان، شیشه‌های با پوشش خاص موسوم به Low-E (کم گسیل)، لوله‌های بی‌صدا و محلول‌های آبگریز در این نمایشگاه عرضه شده است.

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران از ۶ لغایت ۹ مردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران درحال برگزاری است و علاقمندان می‌توانند از غرفه‌های مربوط به فناوری نانو در این نمایشگاه بازدید کنند.a

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن