آغاز پروژه آبرسانی به روستاهای بخش غیزانیه در خوزستان

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان از آغاز عملیات حفاری و لوله‌رانی خط آبرسانی به روستاهای بخش غیزانیه خبر داد.

عادل حرباوی گفت: با حفاری و کارگزاری 15 کیلومتر باقیمانده خط انتقال آب، مشکل آبرسانی به روستاهای آب غیزانیه حل خواهد شد.

وی افزود: لوله‌های مورد نیاز تامین شده است و طی مراحل مختلف در محل پروژه تخلیه و عملیات کارگزاری خط انتقال انجام خواهد شد.

سرپرست آبفای روستایی خوزستان اظهار کرد: در این پروژه لوله‌رانی به‌طول 23 کیلومتر در نظر گرفته شده که از محل تاسیسات شهید الماسی شیبان تا ایستگاه تقویت فشار صفیره خواهد بود.

وی یادآور شد: مشکل چندین ساله آب غیزانیه با بهره‌برداری از این پروژه برای همیشه حل خواهد شد و اهالی روستاهای بخش غیزانیه از نعمت آب آشامیدنی پایدار و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

حرباوی اظهار کرد: در حال حاضر آبرسانی به روستاهای غیزانیه از طریق خط انتقال آب قدیمی انجام می‌شود که به‌دلیل فرسودگی و سایز کوچک لوله، امکان تکمیل ظرفیت حوضچه‌ها و مخازن ذخیره آب وجود ندارد و سبب می‌شود تا همواره مشکل افت فشار و کم‌آبی در این منطقه وجود داشته باشد.

وی افزود: لوله جدید در سایز 600 بوده که میزان آبگیری در ایستگاه تقویت فشار صفیره را افزایش داده و ظرفیت حوضچه‌ها و مخازن ذخیره آب را تکمیل خواهد کرد.

بخش غیزانیه از توابع بخش مرکزی استان خوزستان است که 83 روستا با جمعیتی بالغ بر 30 هزار نفر را تحت پوشش دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن