صرفه‌جویی 2 میلیارد تومانی در سکوی رسالت

معاون سکوی رسالت گفت: با تغییر سوخت توربین‌های سکوی رسالت و جایگزینی گاز به جای گازوییل در این توربین‌ها، علاوه بر جلوگیری از سوزانده شدن 60 تا 70 تن گازوییل، ماهانه 2 میلیارد تومان در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، مهندس محمد وثوقی‌وحدت، افزود: با تلاش کارکنان این سکو از سال 92 سوخت مصرفی توربین‌های سکوی رسالت از گاز تولیدی خود سکو تامین شده است که این اقدام ارزشمند علاوه بر کاهش هزینه‌ها باعث سوزانده نشدن مقادیر زیادی گازوییل و جلوگیری از آلودگی محیط زیست شده است.

وی با بیان اینکه با وجود کمبودهای فراوانی که در سکوی رسالت با آن مواجه هستیم، خوشبختانه اقدامات تعمیراتی گسترده‌ای توسط کارکنان این سکو انجام شده است، گفت: ساخت و تعویض خط لوله فلر، اورهال تفکیک‌کننده‌ها، جایگزینی بخشی از پله‌های سکو و … از جمله اقداماتی است که توسط کارکنان این سکو انجام شده است. در واقع با خلاقیت و پشتکار مثال‌زدنی کارکنان سکو، هر کار غیرممکنی را انجام می‌دهیم و با استفاده از توانمندی داخلی، سکو را سرپا نگه می‌داریم.

وی افزود: اقدام ارزشمند دیگر، راه‌اندازی دستگاه آب‌سازی در سکوی رسالت است. این دستگاه که با همت کارکنان این سکو و با استفاده از قطعات دست دوم منطقه بهرگان مونتاژ و راه‌اندازی شده است توانایی تولید روزانه 25 تن آب را دارد که نیازهای سکو را به طور کامل برطرف می‌نماید.

معاون سکوی رسالت، کارگذاری سوییچ‌روم بر روی چاه‌های تولیدی را یکی از کارهای بزرگ انجام شده توسط کارکنان این سکو اعلام کرد و گفت: در گذشته به دلیل نداشتن سوییچ‌روم، هر یک از چاه‌ها که دچار مشکل می‌شد به ناچار باید همه چاه‌ها را از مدار خارج می‌کردیم ولی هم‌اکنون با کار گذاشتن سوییچ‌روم بر روی هر یک از چاه‌ها، در صورت بروز مشکل، هر یک از آنها به صورت جداگانه تعمیر می‌شود که اقدام ارشمندی در راستای جلوگیری از کاهش تولید است.

وثوقی‌وحدت، بازسازی بخش‌های پوسیده سکو شامل کف، گریتینگ و …، تعمیر و نگهداری همه دستگاه‌ها و تاسیسات موجود، راه‌اندازی جوکی‌پمپ‌ها و … را از دیگر کارهای مهم کارکنان سکوی رسالت عنوان کرد.

وی، اقدام آینده این سکو را تبدیل سیستم‌های بهره‌برداری از نیوماتیک به DCS و PLC اعلام کرد و گفت: با این اقدام علاوه بر دقت بیشتر سیستم‌های کنترل و بهره‌برداری، در وقت و هزینه نیز صرفه‌جویی می‌گردد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن