مخالفت اروپایی ها با تحریم ظریف

فرانسه گفت تحریم ظریف درهای دیپلماسی با ایران را می‌بندد. پیش از این وزیر خارجه آلمان و دفتر روابط خارجی اتحادیه اروپا نیز به تحریم ظریف از سوی ایالات متحده اعتراض کرده بودند.

وزارت خارجه فرانسه به اقدامات تحریمی ایالات متحده علیه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، اعتراض کرد و آن را در جهت تشدید تنش‌های موجود دانست.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: «به اعتقاد ما تمام راه‌های دیپلماتیک باید باز بمانند، به ویژه در شرایطی که تنش‌ها تا این حد بالاست».

فرانسه می‌گوید که این کشور به همراه بریتانیا و آلمان همچنان به حفظ برجام و ادامه مذاکره با تهران متعهد هستند.

پیش از این وزارت خارجه آلمان مخالفت خود را با تحریم ظریف از سوی آمریکا ابراز کرده بود. سخنگوی وزارت خارجه آلمان در این باره گفت که آلمان و فرانسه و بریتانیا با وزیر خارجه ایران «در تماس دائم هستند و به این امر ادامه خواهند داد».

در بروکسل یک سخنگوی فدریکا موگرینی، سرپرست روابط خارجی اتحادیه اروپا، درباره تحریم ظریف گفت: «ما از این تصمیم متاسف هستیم». او گفت که کشورهای اروپایی قصد دارند همچنان با آقای ظریف همکاری کنند و استدلال کرد: «او از طرفی بالاترین مقام دیپلماسی ایران است و از طرف دیگر حفظ روابط دیپلماتیک اهمیت دارد.»

چهارشنبه (۳۱ اوت) دولت ایالات متحده وزیر امور خارجه ایران را تحت تحریم قرار داد.

وندی شرمن، نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای شش قدرت بزرگ جهانی با ایران، در واکنش به اعمال تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا بر وزیر امور خارجه ایران در پیامی توییتری از این اقدام دولت ترامپ انتقاد کرده و نوشت: «تحریم وزیر خارجه ایران هرگز به دیپلماسی کمک نمیکند.»

جان بولتون، مشاور امنیتی رئیس جمهور آمریکا، در دفاع از تحریم ظریف گفت: «دولت ایران یک رژیم نامشروع است و ظریف سخنگوی همین رژیم است».

او همچنین گفت محمدجواد ظریف مواضع آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، را در صحنه جهانی تبلیغ می‌کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن